کد خبر: ۸۸۸۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۲
تعداد بازدید: ۲۴۹
کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در هشت سال گذشته که در دولت سایه کارها را بررسی کردیم به یک جمع‌بندی مهم رسیدیم که کشور را فقط نباید اداره کرد بلکه باید جهش داد. امروز کشور ما فرصت‌های بالایی دارد که اگر این فرصت‌ها با مدیریت صحیح انجام شود. کشور باید با نگاه ارز‌آوری دید جدید داشته باشد.

نگاه کشور باید به قله باشد/ وظیفه رئیس جمهور است که بتواند دستگاه‌ها را هماهنگ کند/ مسکن مهر یک مدل خوب است که البته باید تصحیح شودبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، سعید جلیلی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری در پاسخ به سوالی در خصوص بازار ارز و مدیریت آن گفت: یکی از برنامه‌های مهم دولت که سایر برنامه‌ها را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد موضوع مدیریت بازار ارز است. در سال‌های مختلف دولت‌ها یک موضوعی را مطرح می‌کنند که مثلا درآمد ارزی کم است و کل برنامه‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ حالا دو نگاه است یکی حداقلی که مشکلات کشور را هرچه است حل کنیم اما چیزی که من روی آن تاکید دارم این است که کشور ما در موضوعات مختلف توانمندی‌های خوبی دارد که باید نگاهش به قله‌ها باشد.

وی ادامه دارد: در این هشت سال گذشته که در دولت سایه کارها را بررسی کردیم به یک جمع‌بندی مهم رسیدیم که کشور را فقط نباید اداره کرد بلکه باید جهش داد. امروز کشور ما فرصت‌های بالایی دارد که اگر این فرصت‌ها با مدیریت صحیح انجام شود. کشور باید با نگاه ارز‌آوری دید جدید داشته باشد.

این کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: یک زمان برای ارز‌آوری برنامه دارید و فقط به وزارت نفت نگاه نمی‌کنید. ما برنامه گذاشتیم که دولت باید برای تک‌تک دستگاه‌ها ماموریت تعریف کند که همه بخش‌ها ارز‌آوری داشته باشند. مثلا شاید بگویند امسال درآمد ما از نفت کم شد و بعد میگویید پس نمی‌توانم فلان کار را انجام دهم؛ این یک نگاه است اما نگاه دیگر این است که حالا که ارز آوری کاهش پیدا کرده وزرات خانه‌های دیگر باید این میزان ارز را وارد کنند. این به آن معنا نیست که مستقیم بروند برای ارز آوری این وزارت خانه‌ها باید بستری فراهم کند که صادرات صورت بگیرد. هنر و وظیفه رئیس جمهور است که بتواند دستگاه‌ها را هماهنگ و هم افزا کند.

وی افزود: من به بوشهر رفته بودم کشاورزان ما گوجه کاری داشتند و تولید کرده بودند و در فصل زمستان بود وقتی گفتند گوجه روی دست ما مانده چرا که جلوی صادرات آن گرفته شده است در حالی روسیه سالی ۱۱ میلیارد دلار واردات صیفی جات دارد. اگر می‌گوییم بازار ارز را تنظیم کنیم می‌توانیم به چهارراه استانبول برویم اما نگاه دیگر آن است که دولت جهش پیدا کند.

جلیلی در خصوص مسکن و برنامه ششم توسعه گفت: درباره مسکن چند نکته را باید عرض کنم. مسکن طبق قانون اساسی حق مردم است. دولت نسبت به تامین این موضوع که حق مردم است، وظیفه دارد. آمارهای حال حاضر در مورد مسکن نگران کننده است. ساخت مسکن البته نقش قابل توجهی در رونق تولید و اشتغال‌زایی دارد. ما در سال باید ۸۰۰ هزار ازدواج داشته بشیم که مشکل مسکن این را به ۵۰۰ هزار کاهش داده است. بین مسکن و ازدواج رابطه معنا داری وجود دارد. ما بر این اساس یکی از موضوعات را بررسی کردیم که دولت باید برای این برنامه جدی داشته باشد. شما باید سالی حداقل یک میلیون مسکن بسازید. مسکن مهر یک مدل خوب است که البته باید تصحیح شود. باید مسکن را از کالای سرمایه ای به کالای مصرفی تبدیل کنیم. در بحث عرضه زمین دولت می تواند کمک کند که انشاالله سالی حداقل یک میلیون مسکن ساخته شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: