کد خبر: ۸۸۸۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
تعداد بازدید: ۱۸۱
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت که مذاکرات در وین پیشرفت‌های خوب و قابل توجهی داشته، ولی موضوعات کلیدی باقی‌مانده است.

خطیب‌زاده: اگر موضوعات کلیدی باقیمانده حل شود، این دور از مذاکرات احیای برجام، می‌تواند دور آخر باشد / پیشرفت‌های خوبی در وین حاصل شده / مذاکرات را با دقت و وسواس جلو می‌بریمسخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت که مذاکرات در وین پیشرفت‌های خوب و قابل توجهی داشته، ولی موضوعات کلیدی باقی‌مانده است.

به گزارش خبرداغ به نقل از «انتخاب»، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه در نشست هفتگی با خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی که به صورت حضوری برگزار شد، اعلام کرد که رایزنی‌ها در وین در چارچوب کمیسیون مشترک برجام ادامه دارد.

او در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات وین و این‌که هنوز برنامه‌ای برای دور ششم وجود ندارد و این‌که چقدر احتمال دارد این دور پایانی باشد؟ اظهار داشت: موضع جمهوری اسلامی ایران را قبلا گفته‌ام. ما مذاکرات و گفت‌وگوهایی که در وین انجام می‌دهیم با دقت و وسواسی که لازم است جلو می‌بریم. هر دوری می‌توانسته دور آخر باشد ولی چون برخی موضوعات باقیمانده به دور بعدی کشیده شده است.

او ادامه داد: اگر موضوعات کلیدی باقیمانده حل شود می‌تواند دور آخر باشد ولی اگر چنین نباشد ادامه می‌یابد. مذاکرات در وین پیشرفت‌های خوب و قابل توجهی در هر سه کارگروه داشته، ولی موضوعات کلیدی باقی‌مانده است. این موضوعات هم باید با دقت صورت بگیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: