کد خبر: ۸۸۷۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۳
تعداد بازدید: ۲۸۰
برخی رسانه‌های غربی مدعی هستند که روابط میان بایدن و نتانیاهو متعاقب تحولات اخیر در منطقه تیره‌وتار شده و همین مسئله، سطح روابط واشنگتن و تل‌آویو را تنزل داده است! بااین‌حال مروری بر رفتار مقامات آمریکایی در قبال مذاکرات وین و جنگ اخیر در غزه، به‌وضوح نشان می‌دهد که«تعهد مطلق»دولت آمریکا در قبال رژیم اشغالگر قدس خدشه‌ناپذیر می‌باشد و نباید در این خصوص تسلیم آدرس‌ها و نشانه‌های سیاسی و تبلیغاتی نادرست شد.

دروغ شاخدار دموکرات‌هابه گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه رسالت، برخی رسانه‌های غربی مدعی هستند که روابط میان بایدن و نتانیاهو متعاقب تحولات اخیر در منطقه تیره‌وتار شده و همین مسئله، سطح روابط واشنگتن و تل‌آویو را تنزل داده است! بااین‌حال مروری بر رفتار مقامات آمریکایی در قبال مذاکرات وین و جنگ اخیر در غزه، به‌وضوح نشان می‌دهد که«تعهد مطلق»دولت آمریکا در قبال رژیم اشغالگر قدس خدشه‌ناپذیر می‌باشد و نباید در این خصوص تسلیم آدرس‌ها و نشانه‌های سیاسی و تبلیغاتی نادرست شد.
در جریان نبرد غزه، جوبایدن بارها  بر تعهد آمریکا بر حفاظت از امنیت اسرائیل تأکید کرد.فراتر از آن، نماینده آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد مانع از صدور قطعنامه یا حتی بیانیه‌ای حداقلی علیه کودک کشی گسترده رژیم صهیونیستی در نوار غزه شد. 
ماجرا به این نقطه ختم نمی‌شود. جوبایدن، کودک‌کشی صهیونیست‌ها را اقدامی کاملا غیرقانونی در راستای دفاع از امنیت این رژیم دانست و در مقابل، اقدامات موشکی متقابل حماس و جهاد اسلامی را مصداق«اقدام غیرقانونی» تلقی کرد! به‌راستی دولت دموکرات آمریکا باید چه اقدام دیگری صورت می‌داد تا« تعلق‌خاطر مطلق» خود را به رژیم اشغالگر قدس نمایان سازد؟
جوبایدن جهت اثبات پایبندی خود به حمایت از رژیم اشغالگر قدس و جنایات این رژیم در هر حالت ممکن( حتی اگر نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی در مسند قدرت قرارگرفته باشد)، دست به هرگونه اقدامی می‌زند. دولت جو بایدن، اخیرا با امکان فروش ۷۳۵ میلیون دلار تجهیزات نظامی به تل‌آویو  موافقت كرد و منابعی در كنگره آمریکا نیز اعلام کردند که با توجه به درگیری‌های اخیر میان رژیم صهیونیستی و جریان‌های مقاومت در فلسطین ، قانون‌گذاران مجلس نمایندگان و سنا  نیز با صدور چنین مجوز فروشی مخالفت نخواهند کرد.
در جریان برگزاری سلسله مذاکرات موسوم به «احیای برجام» در وین نیز تعلق‌خاطر رژیم اشغالگر قدس و دولت بایدن غیرقابل‌انکار است. آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا تأکید کرده است که مقامات رژیم صهیونیستی را در جریان مذاکرات وین و آنچه در این آوردگاه دیپلماتیک می‌گذرد، قرار می‌دهد. اساسا اقداماتی مانند«تفکیک غیرحقوقی تحریم‌های ضد ایرانی از یکدیگر« توسط وزارت خزانه‌داری و وزارت امور خارجه آمریکا و تأکید مقامات کاخ سفید مبنی بر «حفظ بخشی از تحریم‌ها»در صورت احیای توافق هسته‌ای، در همین راستا صورت گرفته است. مقامات آمریکایی قصد دارند به تل‌آویو تضمین دهند که «ساختار تحریم‌ها» و« مصادیق تحریم‌ها» علیه ایران ، حتی در صورت اعلام ظاهری بازگشت به برجام از سوی کاخ سفید حفظ خواهد شد. این در حالی است که وظیفه آمریکا، ارائه تضمین در خصوص«پایبندی به توافق هسته‌ای»است نه «پایبندی به نگرانی‌های اسرائیل در قبال برجام!»
حتی مقامات رژیم صهیونیستی، در جریان اقداماتی مانند «ورود غیرمسئولانه و بازدارنده مقامات آژانس»به مذاکرات وین قرار دارند و در این معادله،همکاری مطلق و مستمری با دولت بایدن دارند. آنچه مسلم است این‌که ادعای منابع غربی در خصوص«اختلاف واشنگتن-تل آویو»در قبال ایران ، سیگنال  نادرستی است که نباید تحت تأثیر آن قرار گرفت. پیوستگی آمریکا و رژیم صهیونیستی در مواجهه با ایران، پیش فرضی مبنایی است که روزبه‌روز شواهد آشکار و پنهان محکم‌تری در تأیید آن به دست می‌آید. بنابراین قائل بودن به تفکیک آمریکا و رژیم صهیونیستی( یا تفکیک بایدن و نتانیاهو) در تقابل با نظام و ملت ما، خطایی بزرگ محسوب می‌شود. 

حنیف غفاری

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: