کد خبر: ۸۸۷۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
تعداد بازدید: ۱۳۶
رییس جمهور گفت: بیش از دو هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی که سال‌ها در کشورهای دیگر بوده و ما تلاش کردیم و توانستیم این اشیا را به کشور بازگردانیم.

بیش از دو هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی را به کشور بازگرداندیم/ به قدری طرح و پروژه آماده شده که دولت بعد نیز می‌تواند هر پنجشنبه افتتاح‌ها را ادامه دهدبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، حسن روحانی در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اظهار کرد: ماه خرداد ماه حماسه‌ها در تاریخ کشور ماست. از سال ۴۲ خردادهای بسیار تاریخ ساز در کشور داشتیم؛ امسال نیز امیدواریم خردادی برای اینده کشور باشد ان‌شاالله مژده‌ها و بشارت‌هایی به همراه خود آورد.

رییس دولت افزود: افتتاح امروز ما شصت و نهمین افتتاح است و ممکن است در این هفته‌های پایانی ناچار شویم به جز پنجشنبه‌ها دوشنبه‌ها را نیز به افتتاح بهره‌برداری‌ها اختصاص دهیم.

وی گفت: به قدری طرح و پروژه برای ماه‌‌ها و سال‌های آینده آماده شده است که دولت بعد نیز می‌تواند هر پنجشنبه افتتاح‌ها را ادامه دهد؛ ما مسیر رشد و توسعه کشور را باید ادامه دهیم.

روحانی تأکید کرد: یکی از افتخارات دولت در بخش گردشگری این است که بیش از دو هزار و ۷۰۰ اثر یا شی تاریخی ما سال‌ها در کشورهای دیگر بوده و ما تلاش کردیم و توانستیم این اشیا را به کشور بازگردانیم. بخشی از احقاق حقوق مردم این است که آثار تاریخی را به کشور بازگردانیم.

رییس جمهور اضافه کرد: در این هشت سال تلاش بزرگی شد برای اینکه روستاها به جاذبه گردشگری تبدیل شود.

وی گفت: در گذشته استان‌های اصفهان، شیراز و تبریز را مدنظر گردشگری تاریخی قرار می‌دادیم و گردشگری‌ها محدود شده بود در حالی که سراسر کشور ما می‌تواند جاذبه‌های بسیار خوبی برای گردشگری داشته باشد. 

روحانی ادامه داد: صنعت گردشگری یک اقتصاد بسیار پررونق برای کشور و یک منبع تجدیدپذیر است، بنابراین باید این منابع را به عنوانی آثاری که خلق ثروت و اشتغال می‌کند و مهم‌ترین اینکه هویت ایرانی و اسلامی ما را به جهانیان نشان می‌دهد را حفظ کنیم.

رییس دولت دوازدهم اظهار کرد: شما در اصفهان مشاهده می‌کنند که چگونه هنر ایرانی با آثار اسلامی در کنار یکدیگر قرار گرفته و نشان می‌دهد مردم ما تمدنشان در چند هزار سال پیش چگونه بوده است اما امروز این تنوع بخشی در بخش گردشگری بسیار ارزشمند است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: