کد خبر: ۸۸۷۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۹
تعداد بازدید: ۱۸۵
یک کنشگر سیاسی اصلاح‌طلب، گفت: با وجود همه اختلاف نظرها برجام دستاورد خوبی برای ما در عرصه بین‌المللی بود؛ هم خواست ما را در موضوع هسته‌ای تامین کرد و هم مشکلات و تقابل‌های بین المللی در قبل از برجام حل شد.

میردامادی: برجام دستاورد خوبی در عرصه بین‌المللی بود/وزارت خارجه می‌تواند در تصمیم‌سازی‌ها نقش فعال داشته باشد/رمضان‌زاده:ضعف سرمایه از موانع توسعه استبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، محسن میردامادی کنشگر سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگوی مجازی تحت عنوان «جامعه قدرتمند، دولت توانمند» حزب اتحاد ملت با تاکید بر اینکه  در سیاست خارجی اگر نقاط قوت و ضعف خودمان را بیش از اندازه ببینیم دچار اشتباه می‌شو‌یم، گفت: باید نقاط قوت و ضعف را بررسی کنیم و بر اساس آنها حرکت کنیم. باید بتوانیم به یک سیاست بهینه برسیم و بهترین بهره را ببریم.

وی یادآور شد: با وجود همه اختلاف نظرها برجام دستاورد خوبی برای ما در عرصه بین‌المللی بود؛ هم خواست ما را در موضوع هسته‌ای تامین کرد و هم مشکلات و تقابل‌های بین المللی در قبل از برجام حل شد.

میردامادی با اشاره به خروج آمریکا از برجام، ادامه داد: اگر همه همکاری‌ها را با ترامپ می‌کردیم باز مشکل‌ها حل نمی‌شد؛ او برای همه از جمله اروپا و دیگر کشورها نیز غیر متعارف بود. اما بعد از اینکه برجام به نتیجه رسید، می‌توانستیم که مسائل سوریه و یمن را جز مسائل ببریم و آن را حل کنیم.

وی با بیان اینکه از فرصت هایی که در گذشته داشتیم استفاده نکردیم و آنها تبدیل به تهدید شد، گفت: ما تنها تصمیم‌گیر نیستیم، اما می‌توانیم در تصمیمات تاثیر گذار باشیم. موافق نیستم که وزارت خارجه در سیاست خارجی فقط مجری است، بلکه می‌تواند در تصمیم سازی حضور فعال داشته باشد و اجرا هم که به عهده آن است. بنابراین نمی‌توان در سیاست خارجی نمی‌توان فقط نقاط قوت را ببینیم و نقاط ضعف را نیز ببینیم.

عبدالله رمضان زاده در ادامه با اشاره ایرادات ساختار حزبی در کشور گفت: تاکید می‌کنم کار حزب اساسی است و شروع یک روندی است که امیدوارم سایر به آن بپردازند، انتقاد من به این حزب این است که توانمند سازی برای جامعه وجود ندارد و خواست دولت مطرح است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب  ادامه داد: مثلا حقوق اقلیت‌ها به هیچ عنوان در برنامه حزب قرار نگرفته است و یا اساسا راه حلی برای کمبود سرمایه اجتماعی مطرح نشده است. 

وی با بیان این‌که ضعف سرمایه از موانع توسعه است و حزب باید برای این معقوله برنامه داشته باشد. چگونگی قدرتمند کردن احزاب قرار نگرفته است. رابطه حزب با تشکیلات صنفی و نهادهای دیگر مطرح نشده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: