کد خبر: ۸۸۷۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۷
تعداد بازدید: ۱۶۵
دولت زیمبابوه کنسول افتخاری خود در سرزمین‌های اشغالی را از این سمت برکنار کرد.

برکناری کنسول افتخاری زیمبابوه در سرزمین‌های اشغالی بدنبال حملات رژیم صهیونیستیبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، بدنبال حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، دولت زیمبابوه کنسول افتخاری خود در سرزمین های اشغالی را از این سمت برکنار کرد. وزارت امور خارجه زیمبابوه روز گذشته (دوشنبه) طی بیانیه ای اعلام کرد که کنسول افتخاری زیمبابوه در شمال سرزمین های اشغالی از سمت خود برکنار شده و دیگر از هیچ مصوینت و مزایای دیپلماتیک برخوردار نخواهد بود. خانم کنستنسه چموایی، سخنگوی وزارت خارجه طی بیانیه ای تأکید کرد که تمامی حقوق، امتیازات و مصونیت هایی که پیشتر و مطابق حقوق بین الملل و کنوانسین وین، به موشه ایتزاک به عنوان کنسول افتخاری زیمبابوه در اسرائیل تعلق می گرفت، لغو گردیده است.

شایان ذکر است که زیمبابوه همواره در مجامع بین الملل از حقوق مردم فلسطین در برابر اشغالگران صهیونیست حمایت و بر راه حل دو دولت به منظور حل این منازعه تأکید کرده است و به رغم آن رژیم صهیونیستی همواره در تلاش به ایجاد روابط دیپلماتیک و اقتصادی با زیمبابوه بوده است که نهایتا در سال گذشته منتج به انتصاب کنسول افتخاری زیمبابوه در رژیم صهیونیستی گردید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: