کد خبر: ۸۸۶۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۸
تعداد بازدید: ۲۰۴
دهقان پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری:
داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: انتخابات ریاست جمهوری فیلم یا سریال نیست که تا لحظه آخر مردم را در تردید نگهداریم.

عرصه انتخابات کشور جای سلبریتی‌های سیاسی نیستبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حسین دهقان روز سه شنبه پس از ثبت نام در محل وزارت کشور در جمع خبرنگاران گفت: انتخابات ریاست جمهوری فیلم یا سریال نیست که تا لحظه آخر مردم را در تردید نگهداریم؛ از همین رو در نخستین روز برای ثبت نام اقدام کردم.

وی ادامه داد: عرصه انتخابات کشور جای سلبریتی‌های سیاسی نیست. پاسخگویی به مردم، پذیرش مسئولیت و کارآمدی مسئولان نظام، حقوق همه ملت ایران است.

دهقان گفت: مردم ما شایسته زندگی بهتر از این هستند باید با مردم رو راست بود چون مشکلات کشور به دلیل عدم شفافیت است آنهم شفافیت دائمی نه شفافیت انتخاباتی.

وی اضافه کرد: دوره شخصیت‌سازی از طریق حفاظت‌ها نهادها به پایان رسیده است و مصرانه معتقد به برقراری عدالت و نظارت مردمی با استفاده از فضا فضای مجازی و رسانه ها هستیم. با درک واقعی از ناظران و مطالبات و خشم مردم و با داشتن برنامه و مشکلات جامعه به میدان آمدم.

سردار حسین دهقان با معرفی بیوگرافی خود اظهار داشت: همانطور که گفته بودم بدون منتظر ماندن برای حضور یا عدم حضور کسی برای ثبت نام آمدم چون معتقدم مسئولیت‌پذیری بپذیری و نقد در اداره کشور را باید از همین لحظه آغاز کرد. انتخابات ریاست‌جمهوری فیلم و سریال نیست که تا لحظه آخر مردم را در تعلیق نگه داریم.

وی تصریح کرد: عرصه انتخابات کشور جای سلبریتی های سیاسی نیز پاسخگوی مردم به پذیرش مسئولیت و کارآمدی مسئولان نظام، حقوق همه مردم ملت ایران است. مردم ما شایسته زندگی بهتر ازین هستند. باید با مردم رو راست بود. همه مشکلات کشور ناشی از عدم شفافیت است آنهم شفافیت دائمی و شفافیت انتخاباتی دوره شفاف‌سازی از طریق حفاظت‌ها، حراست‌ها و نهادها به پایان رسیده است و مصرانه معتقد به برقراری عدالت و نظارت مردمی با استفاده از فضای مجازی و رسانه‌ها با درک واقعی از نارضایتی ها رنج ها و مطالبات و خشم مردم و با داشتن برنامه برای حل مشکلات جامعه، هستم.

وی درباره برنامه‌های در سیاست خارجی گفت:‌ سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر اساس تعامل با همه کشورها با اولویت کشورهای همسایه، مسلمان و دوست خواهد بود و در این مسیر آنچه که مهم است نه ارتباط یک طرفه بلکه ارتباطات دوجانبه و چندجانبه است که آن را سامان خواهیم داد. یقیناً با کشور جعلی اسرائیل هیچ رابطه برای ما متصور نیست، اما با سایرین از موضع قدرت، اقتدار و قدرت و با رعایت اصول سه گانه حکمت عزت و مصلحت برای تامین امنیت و منافع ملی تعامل خواهیم داشت .

وی درباره اینکه‌آیا نگران برخوردی که مردم با محسن رضایی کردند، نیستید، گفت: حرف اول و آخر را در این زمینه مردم می‌زنند، هیچ قدرت، گروه و یا حزبی در این مسیر نه دارای اثر خواهد بود و نه مقهور فضا خواهم شد.

سردار دهقان درباره برجام اظهار داشت: برجام این تصمیم ملی کشور و مسئولین نظام است که در چارچوب سیاست‌ها بایستی مذاکراتشان را انجام دهند. اگر آنچه که رهبری عزیز ما و شورای امنیت ملی به عنوان ملاحظات در برجام صادر و ابلاغ شد باید مورد توجه قرار می‌گرفت. برجام را در آغاز مشکل نداشتم اما در اجرا مشکلاتی داشت و دارد، اگر سکان اداره کشور را به عهده گرفتم بر مبنای تامین حقوق ملی با قدرت در صورت لزوم آن را ادامه خواهم داد و تن به مذاکرات فرسایشی و زمان‌دهی به دیگران برا تجهیز و تحمیل اراده‌شان یا اعمال تحریم‌ها حتماً مقابله خواهیم کرد.

مشاور رهبری درباره اینکه روسای جمهور گذشته از محدود بودن اختیارات ریاست جمهوری گله داشته اند، در صورت پیروز چقدر از این جایگاه دفاع خواهید کرد؟، اظهار داشت: رئیس جمهور نیاز به دفاع از حدود اختیاراتش ندارد؛ رئیس جمهور باید با قدرت اختیارات مندرج در قانون اساسی را با پذیرش مسئولیت اجرا کند؛ دیگران نیز اگر گفتن اختیار نداشتند از خودشان سوال کنید.

وی درباره کابینه خود او اهم برنامه‌های معیشتیخود گفت ظرف دو سال با تمامی اتحادیه‌های صنفی و تولید کننده‌ها و عمده اصحاب دانشگاهی در حوزه اقتصاد و مسائل عمومی جامعه نشست‌های چهره به چهره داشته‌ام و مجموعه آنها تبیین شده ک مبتنی بر واقعیت‌های جامعه و مشکلات ملموس امروز و فردای کشور برنامه آن تهیه شده و دست اندرکاران برای اجرای آماده هستند، آنچه که تاکید می‌کنم این است که بایستی کشور را از چنگال کسانی که در طول زمان در قالب گروه‌ها و باندها آن را در اختیار گرفتند و کشور در وضعیت سیاسی و اقتصادی نامطلوب مستمر گرفتار کرده‌اند خارج کنیم، لذا همکاران ما پاک دست، توانمند، متخصص و با تجربه (نه به معنای سنی بلکه توانمندی) هستند و همه مردم کشور را برای خدمت پذیرفته‌اند.

وزیر پیشین دفاع درباهر اینکه آیا در ادامه انتخابات ممکن است به نفع فردی و جریان کنار برود، اظهار داشت: من منتظر کسی نمانده‌ام و در گرو آمدن کسی هم نیستم.

وی درباه اینکه‌آیا منظورش از سلبیریتی سیاسی رئیس دستگاه قضا بوده است، گفت: سوال بعد. این سوال نیست ایجاد ابهام است.

وی درباره اتلاف نظامی‌ها مثل سردار سعید محمد، رضایی و قاسمی و پیوستن به آنها اظهار داشت: هرکسی تکلیف خود می‌دانند و من چنین تکلیفی برای خودم قائل نیستم.

دهقان با بیان اینکه در این مسیر بعد از عنایت پروردگار متعال تنها به یاری ملت عزیز چشم دوخته‌ام، تصریح کرد: ایران با همه مردمان فارغ از زبان، مذهب، دین، قومیت و جنسیت تعریف می‌شود. دولت من، دولت شهروندان قدرتمند ایرانی است. آنها همه برابرند فارغ از هر تبعیضی که در آنها نوشته شده باشد. دولت من دولتی سازنده است که صرفاً بر اساس شایستگی افراد تشکیل می‌شود و به دنبال ایجاد آرامش واقعی در زندگی مردم خواهد بود.

وی در پایان با اشاره به سخنان امام علی(ع) گفت: مسئولیت آنچه را که گفتم می پذیرم و پاسخگوی آنها خواهم بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: