کد خبر: ۸۸۵۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۶
تعداد بازدید: ۲۲۳
اتحادیه اروپا از اسرائیل خواست تا از تصمیم خود برای ایجاد شهرک‌های جدید در سرزمین‌های اشغالی فلسطین صرف نظر کند.

اتحادیه اروپا خواستار توقف گسترش شهرک سازی‌های اسرائیل شدبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا: اتحادیه اروپا از رژیم صهیونیستی خواست تا از تصمیم خود برای ایجاد شهرک‌های جدید در سرزمین‌های اشغالی فلسطین صرف نظر کند.

به گزارش  خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه منتشر شده از سوی دفتر جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در روابط خارجی و سیاست‌های امنیتی، تاکید شده که اتحادیه اروپا بار دیگر درخواست خود را از دولت رژیم صهیونیستی برای متوقف ساختن شهرک‌سازی ها و لغو فوری تصمیمات اخیر آن تکرار می‌کند.

در این بیانیه همچنین آمده است که افزایش تخریب ساختمان‌های فلسطینیان، خارج کردن فلسطینیان در قدس شرقی و احتمال تخریب خانه های جدید از موارد نگران کننده است. چنین اقدامات یک جانبه‌ای در قوانین بشردوستانه بین المللی غیرقانونی است و تنها موجب افزایش تنش می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به تحولات اخیر در جنوب اراضی اشغالی فلسطین، اتحادیه اروپا بار دیگر خشونت را به شدت محکوم کرده و همه بازیگران را در این دوره حساس به آرامش و خویشتن داری فرا می‌خواند.

در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است که تمام شهرک‌ها در اراضی اشغالی فلسطین طبق قوانین بین المللی غیرقانونی هستند و اتحادیه اروپا تغییراتی را که در مرزهای ۱۹۶۷ از جمله بیت المقدس رخ خواهد داد به رسمیت نمی‌شناسد.

پس از تصمیم اخیر دادگاه رژیم صهیونیستی، ساکنان محله الشیخ جراح در قدس با خطر اخراج از خانه های خود مواجه هستند.

 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: