کد خبر: ۸۸۵۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵
تعداد بازدید: ۵۶۶
طبق تصمیم ستاد کرونا، کنکور سراسری در روز‌های ۹ تا ۱۲ تیر برگزار می‌شود.

زمان برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۰ اعلام شدبه گزارش خبرداغ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری: طبق تصمیم ستاد کرونا، کنکور سراسری در روزهای ۹ تا ۱۲ تیر برگزار می‌شود.

دکتر روحانی در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا:

* بر اساس گزارش ارائه شده از طرف کمیته بهداشت و درمان در خصوص وضعیت بیماری در مناطق مختلف کشور و رنگ‌بندی جدید شهرها، خوشبختانه با رعایت پروتکل‌ها و انجام اقدامات نظارتی و ایجاد محدودیت‌ها از وضعیت اوج بیماری عبور کرده‌ایم و در بسیاری از شهرها روند ابتلا سیر نزولی یافته است. البته در برخی شهرها همچنان شاهد افزایش روند ابتلاها و سیر صعودی بیماری هستیم.

* بر اساس پیشنهاد ارائه شده از سوی کمیته‌های تخصصی ستاد ملی کرونا، تمدید محدودیت‌های اعمال شده در شهرهای نارنجی و قرمز برای عبور کامل از پیک چهارم ضروری به نظر می‌رسد که این پیشنهاد به تصویب رسید. همچنین در این جلسه به پیشنهاد قرارگاه عملیاتی و کمیته بهداشت و درمان، به منظور مدیریت و مقابله دقیق‌تر و ویژه در کنترل پیک چهارم، کلیه سفرها در سراسر کشور در همه رنگ‌بندی‌ها از ساعت 2 بعد از ظهر روز سه‌شنبه 21 اردیبهشت تا ظهر روز شنبه 25 اردیبهشت مصادف با تعطیلات عید سعید فطر ممنوع خواهد بود.

* همچنین مقرر شد از هفته آینده در شهرهای با رنگ قرمز و نارنجی، کسب و کار برای گروه مشاغل یک و دو آزاد باشد.

کاهش رعایت پروتکل‌ها بعد از هر پیک نشان می‌دهد که مردم خود را با زندگی سازگار با کرونا تطبیق نداده‌اند، به همین خاطر تغییر سبک زندگی و سازگاری آن با کرونا باید از کارویژه‌های اصلی ما باشد.

* آزمون کنکور سراسری در روزهای 9 تا 12 تیرماه و آزمون کارشناسی ارشد در تاریخ‌های 6 تا 8 مرداد ماه براساس جدول اعلام شده برگزار خواهد شد و سایر آزمون‌ها که در سطوح مختلف برگزار می‌شود نیز طبق تقویم و زمان‌بندی سازمان سنجش با استفاده از تجربه برگزاری آزمون در سال گذشته با رعایت کامل و دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی و تضمین سلامت دانش‌آموزان و خانواده‌ها، برگزار خواهد شد.

* در این جلسه مقرر شد وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی ستاد ملی کرونا، اطلاع‌رسانی دقیق و موثر در این زمینه و همچنین ابلاغ دستورالعمل‌های لازم به مخاطبان را در دستور کار خود قرار دهند تا آزمون‌ها با همکاری داوطلبان در سلامت کامل برگزار شود.

* امسال نیز می‌توانیم با افزایش نظارت‌ها و رعایت دقیق‌تر دستورالعمل‌های بهداشتی، آزمون‌ها را به شکل بهتری در زمان تعیین شده برگزار کنیم و اطمینان داشته باشیم که سلامت دانش‌آموزان تضمین شده است.

* اگر پروتکل‌ها دقیق و کامل رعایت شود و ان‌شاالله روند واکسیناسیون هم سرعت بگیرد، می‌توان با جدی‌ترین موج‌های بیماری نیز به راحتی مقابله کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: