کد خبر: ۸۸۵۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۰
تعداد بازدید: ۲۳۴
«از دیدگاه بنده و بر اساس اطلاعاتی که دارم این تحلیل را عرض می‌کنم که این حرکت برنامه‌ریزی شده بوده نه تصادفی؛ نگرانی ما این است که نکند تاریخ را در تاریک خانه بنویسند، تحریف کنند و افتخارات ملت را تضعیف و به آن خدشه وارد کنند.»

هرگز فراموش نمی کنیم / انگار مفهوم شهادت را نمی دانید / اگر کسی در حق شهدا ظلم کند عاقبت خوبی نداردحجت الاسلام حاجی صادقی گفت: حاج قاسم سلیمانی کشور را وارد جنگ نکرد بلکه با تدبیر مانع از تبدیل شدن کشور به میدان جنگ شد و دشمن را در خانه اش نابود کرد و پشتوانه قدرت را برای دیپلماسی و مذاکره فراهم کرد.

 به گزارش خبرداغ به نقل از  «انتخاب»؛ نماینده ولی فقیه در سپاه  12 اردیبهشت ماه مصادف با سالروز شهادت استاد مطهری در همایش گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی سپاه گفت: متأسفانه اخیراً برخی از مسئولان دولتی در اقدامی نسنجیده اقدام به انجام مصاحبه هایی تحت عنوان تاریخ شفاهی دولت کرده‌اند و مطالبی در آن بیان شده که مناسب فضای عمومی نبوده و بعضاً هم کذب و نادرست است.

نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: از دیدگاه بنده و بر اساس اطلاعاتی که دارم این تحلیل را عرض می‌کنم که این حرکت برنامه‌ریزی شده بوده نه تصادفی؛ نگرانی ما این است که نکند تاریخ را در تاریک خانه بنویسند، تحریف کنند و افتخارات ملت را تضعیف و به آن خدشه وارد کنند.

وی افزود: عده‌ای دنبال این هستند که تاریخ مقاومت، ایستادگی و مجاهدت مردم را کمرنگ کنند که یکی از ابعاد در همین پروژه مشهود است.

 نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: متاسفانه انگیزه انتخاباتی پشت تخریب دیگران و کوچک کردن انسان های بزرگ بوده و برخی در پی بزرگ کردن خود از طریق کوچک نشان دادن انسان‌های دیگر هستند.

 وی افزود: مگر خورشید نورانی حاج قاسم را می‌توان کمرنگ کرد و با رویکردها و هدف‌گذاری های انتخاباتی به تحریف تاریخ و توجیه عملکردهای غلط پرداخت!

 نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به محتوای این صوت افزود :متاسفانه در این فایل صوتی اتهامات دروغ و نسبت‌های ناروایی به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم به سپاه پاسداران، نیروی قدس و شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی داده شده است که عموماً هم واقعیت ندارد.

 وی خاطرنشان کرد: باید سوال کرد کدام میدان جنگ؟ حاج قاسم نگذاشت جنگ وارد کشور شود و ویروسی که طرف‌های مذاکره شما طی دو دهه در تولیدش کار کردند، ویروسی که در برابر اندیشه شیعی به عنوان تفکر تکفیری و وهابی ایجاد شد و جوانان را فریب می داد، یعنی همان ویروس داعش هدف اصلی اش کجا بود؟ دقیقا ایران و مرکز تفکر اسلام ناب بود، هنر حاج قاسم این بود که در سرزمین های دوردست با آنها درگیر و با نابودی آنها و نگذاشت این ویروس نه در عراق و سوریه و نه در هیچ جای دیگر باقی بماند.

 حاجی صادقی ادامه داد: اگر حاج قاسم نبود الان چه وضعی داشتیم؟ حاج قاسم از ورود جنگ به کشور جلوگیری کرد و اگر ویروس داعش در عراق و سوریه خفه نمی شد در کوچه و بازار خودمان باید با آن می جنگیدیم.

 نماینده ولی فقیه در سپاه با تاکید بر «مراجعه این افراد به پیشینه خود به ویژه در دوران دفاع مقدس و اینکه مردم اقدام عملی و حضور در صحنه می خواهند و حاج قاسم در دفاع، کمک، مردم یاری، امنیت، سیل، زلزله و ... همراه مردم بود» گفت: چرا از قهرمانان تان دفاع نمی کنید؟ چرا نمی‌گویید حاج قاسم و راهبرد نیروی قدس و شهدای مقاومت کمر رژیم صهیونیستی را شکست؟ و زوال آمریکا را رقم زد؟

 حجت الاسلام حاجی صادقی با بیان اینکه حاج‌قاسم مشتاق جنگ نبود و حتی اگر می توانست جلوی جنگ تحمیلی را هم می گرفت، اظهار داشت: او با تبعیت از امامین انقلاب در دفاع مقدس ۴۰ ساله خود ، نگذاشت مردم با حضور دژخیمان بعثی و تکفیری گرفتار بدتر از مرگ شوند . 

وی با اشاره به «نحوه ورود روسیه به محور مقاومت و نقش شهید حاج قاسم سلیمانی» افزود: باید یادآوری کنیم که ما سه سال قبل از روسیه به دعوت دولت سوریه به این کشور وارد شدیم و جنگیدیم. هنر حاج قاسم این بود که روسیه را هم به میدان آورد و سرباز جبهه مقاومت کرد، این در حالی است که ۸ سال مذاکره به اندازه مذاکرات دیپلماتیک حاج قاسم تاثیر نداشت.

 نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: قرآن در سوره ممتحنه مبنای تعامل ما با دنیای غیر اسلامی را این دانسته است که اگر با شما بر سر دین جنگ نداشته باشند و دنبال استثمار و استعمار نباشند با عدل و قسط با آنان رفتار کنید و اگر دشمن دین شما هستند با آنها مبارزه کنید.

 حجت الاسلام حاجی صادقی افزود: حاج‌قاسم پیرو امام علی علیه السلام بود که فرمود"کونا للظالم خصما وللمظلوم عونا" اسلام مدافع مظلومان است و هر جا که ندای مظلومیت بلند شود باید جواب بدهیم، حال اگر این مظلومان مسلمان باشند مسئولیت ما بالاتر و افزون‌تر است .

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: اگر معتقد به دین اسلام هستیم باید بدانیم که دین ما محدود به مرزهایمان نیست و در میدان عمل هم دیدیم که قبل از این که کس دیگری از دفاع از حرم سود برد این خود ما بودیم که با تضمین امنیت کشورمان سود بردیم.

 وی تاکید کرد: حضور  با افتخار و سربلند در مذاکرات موسوم به هسته‌ای مرهون مجاهدت ها و تولید قدرتی است که حاج قاسم ها برای کشور رقم زدند.

 حاجی صادقی گفت: شما با آن اظهارات بی اساس و نادرست نه فقط به حاج قاسم بلکه در حق همه شهدا و خانواده‌های معظم آنان جفا کردید و انگار مفهوم شهادت را نمی دانید.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه «سزاوار نبود نسبت به افتخارات ملت اینگونه سخن بگویید» خاطرنشان کرد: بدانید خد ا ناظر و حاضر است و شهیدان این انقلاب را حفاظت می کند و اگر کسی در حق آنها ظلم و جفا کند عاقبت خوبی ندارد.

 حجت الاسلام حاجی صادقی با اشاره به اینکه «برخی به رغم همنشینی با حاج‌قاسم او را نفهمیدند» گفت: حاج قاسم یک هنرمند جامع الاطراف بود، او با به کارگیری ظرفیت‌های مختلفی که در کشورهای دیگر وجود داشت، با استفاده از تقویت روحیه جهادی اجازه تحمیل جنگ تروریستی به کشور را نداد تا تلفات متوجه مردم ما شود و به جای ورود توپ و تانک صدام، شاهد جولان داعش و تروریست‌های تکفیری در ایران باشیم.

 حاجی صادقی در پایان با تاکید بر اینکه «هزینه های میلیاردی برای کارنامه سازی نه تنها محبوبیت نمی آورد بلکه منافع کشور را به چالش می‌کشد» گفت: محبوبیت ناشی از تصرف قلب مردم است همان چیزی که پشت پیکر قطعه قطعه شده حاج قاسم آفریده شد؛  بدانید این بی‌عدالتی‌ها و بی انصافی ها را تحمل می کنیم اما هرگز فراموش نمی کنیم.

 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: