کد خبر: ۸۸۴۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۵
تعداد بازدید: ۱۴۹
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ضمن حضور در شرکت صادراتی زرباف‌فر از انواع گبه، فرش، جاجیم و فرش‌های بافته شده توسط بافنده‌هایی از سراسر کشور دیدن کرد.

دکتر مونسان از هنر دست بافنده‌های کشور دیدن کردبه گزارش خبرداغ به نقل از  میراث‌آریا، دکتر علی‌اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به همراه پویا محمودیان معاون صنایع‌دستی و هیأت همراه ظهر امروز دوشنبه ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ با حضور در شرکت صادراتی زرباف‌فر از بیش از ۲۰۰ طرح گبه، گلیم، جاجیم و فرش بافته شده توسط بافندگان کشور دیدن کرد.

ضمن این بازدید فرج فرهادیان مدیرعامل شرکت صادراتی زرباف‌فر درباره سفارش طرح‌ها به بافنده‌ها و مراحل آماده‌سازی محصولات بافته شده برای صادرات به سایر کشورها توضیحاتی را به وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ارائه کرد.

فرهادیان با اشاره به سابقه ۶۵ ساله شرکت بیان کرد: «این شرکت ماهیانه ۸هزار مترمربع گلیم، گبه و فرش بافته شده توسط بافندگان داخلی را به کشورهای آلمان، سوییس، اتریش و ژاپن صادر می‌کند.»

او به صادرات سالیانه ۹ میلیون دلاری شرکت اشاره کرد و گفت: «طرح‌ها و رنگ‌ها که بسیار متنوع هستند از سوی ما به بافنده‌ها سفارش و  توسط ۱۰ هزار بافنده غیرمتمرکز که ۶۰ درصد ایران را در برمی‌گیرد، بافته می‌شوند. البته عمده بافنده‌ها عشایر استان فارس هستند.»

فرهادیان همچنین تنوع طرح‌ها را بی‌شمار عنوان کرد و افزود: «ما در طراحی سلایق مشتری‌ها در هر کشور را مد نظر قرار می‌دهیم و بر اساس سلایق آن‌ها به بافنده‌ها سفارش کار می‌دهیم. همچنین محصولات پس از بافته شدن به دقت در شرکت مورد بررسی قرار می‌گیرند و عیوب حین بافت و کجی ابعاد آن‌ها مرتفع می‌شود که این موضوع در صادرات از اهمیت بالایی برخوردار است.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: