کد خبر: ۸۸۴۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴
تعداد بازدید: ۲۶۲
خداییان:
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه در جهان کنونی اهمیت نقش حقوق مالکیت معنوی در رشد و توسعه اقتصادی بر کسی پوشیده نیست، گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سال‌های اخیر در محور اصلاح و به روز نمودن قوانین و مقررات، توسعه ساختار‌ها و الکترونیکی کردن خدمات ثبتی و ترویج مالکیت معنوی و کمک به تجاری سازی، گام‌های مهمی را برداشته است.

سازمان ثبت اسناد در ترویج مالکیت معنوی و کمک به تجاری سازی، گام‌های موثری برداشته استبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، مراسم روز جهانی بزرگداشت مالکیت معنوی (IP Day) صبح امروز (ششم اردیبهشت ماه) به همت مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و با همکاری سازمان جهانی مالکیت معنوی برگزار شد.

در این نشست که به صورت ویدئو کنفرانسی و با حضور محمد حسن کیانی رئیس مرکز مالکیت معنوی، آقای اندرو آنگ، مدیرکل دفتر منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه، وایپو، خانم ورنیکا بادار، از بخش مالکیت معنوی و اکوسیستم نوآوری وایپو و آقای محمود اصفهانی‌نژاد، مشاور دفتر منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه وایپو برگزار شد، پیام تصویری ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و مدیرکل سازمان جهانی مالکیت معنوی پخش شد.

خداییان در این پیام ویدئویی به نمایندگی از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به عنوان متولی مالکیت صنعتی در کشور و نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان جهانی مالکیت معنوی، «روز جهانی مالکیت معنوی» را تبریک گفت.

وی با بیان اینکه در جهان کنونی اهمیت نقش حقوق مالکیت معنوی در رشد و توسعه اقتصادی بر کسی پوشیده نیست، بیان داشت: بر این اساس، در کشور ما موضوع حمایت از حقوق مالکیت معنوی در برنامه ریزی‌های کلان توسعه اقتصادی مورد توجه جدی قرار گرفته است.

این مسئول عالی قضایی تأکیدات مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر و نامگذاری سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها» را مورد اشاره قرار داد و گفت: در برنامه‌های پیش روی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خصوصا سند برنامه تحول پنج ساله قوه قضائیه، سعی شده است موضوع حمایت و کمک به شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها به عنوان موتور محرک اصلی چرخه تولید و رشد اقتصادی به نحو جدی مورد توجه خاص قرار گیرد.

گام‌های مهم سازمان ثبت اسناد در ترویج مالکیت معنوی و کمک به تجاری سازی

معاون رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سال‌های اخیر در محور اصلاح و به روز نمودن قوانین و مقررات، توسعه ساختار‌ها و الکترونیکی کردن خدمات ثبتی و ترویج مالکیت معنوی و کمک به تجاری سازی، گام‌های مهمی را برداشته است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یادآور شد: این سازمان در برنامه‌های تحولی هم، علاوه بر اهتمام نسبت به مراتب فوق، موضوع استفاده از هوش مصنوعی و هوشمندسازی سامانه ها، ارتقاء کیفیت خدمات ثبتی، ارتقاء آگاهی عمومی و خصوصی و همچنین کمک به تجاری سازی مالکیت‌های صنعتی را در رئوس مأموریت‌های خاص خود منظور نموده و بر این اساس، فعالیت‌های مشترکی را نیز با همکاری دستگاه‌های ذیربط داخلی و حسب مورد نهاد‌های بین المللی متناظر مالکیت صنعتی خصوصا استفاده از کمک‌های فنی و حقوقی وایپو در دستور کار قرار داده است.

خداییان خاطرنشان کرد: در این رابطه، پروژه‌های تیسک برای توانمندسازی دفاتر حمایت از فناوری و نوآوری و ارائه خدمات به مخترعین و نوآوران، توانمندسازی محیط مالکیت معنوی به منظور تقویت رقابت پذیری کسب و کار از طریق برند، و همچنین افزودن زبان فارسی به سامانه MGS از جمله پروژه‌های مهمی است که خوشبختانه با همکاری سازمان جهانی مالکیت معنوی در سال‌های اخیر رقم خورده و حسب مورد به نتیجه نهایی نیز رسیده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گریزی به شعار امسال روز جهانی مالکیت معنوی مبنی بر «مالکیت معنوی و شرکت‌های کوچک و متوسط، عرضه ایده به بازار» زد و گفت: مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، کمک به تسهیل خدمات به شرکت‌های کوچک و متوسط، شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها را همواره به عنوان یکی از اهداف مهم خود قرار داده و اقداماتی نظیر ایجاد پنجره واحد فیزیکی در پارک‌های علم و فناوری، و راه اندازی پیشخوان خدمات مالکیت صنعتی در پردیس نوآوری‌های حقوقی و قضایی و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی را با همین هدف به منظور ارائه کمک‌های مشورتی در تهیه مستندات تنظیم اظهارنامه (drafting)، تسلیم اظهارنامه (filing) و خدمات جستجو (searching) و دیگر مشورت‌های مالکیت معنوی به صاحبان کسب و کار‌های مربوط به انجام رسانده و امید است این اقدامات بتواند علاوه بر ارتقا کمی و کیفی خدمات ثبت و حمایت از مالکیت‌های صنعتی، به رونق اقتصادی و به ترویج مالکیت معنوی نیز کمک نماید.

خداییان ابزار امیدواری کرد که شرکت‌های کوچک و متوسط به ویژه استارت آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان بتوانند بیش از پیش از ظرفیت‌های ایجاد شده و نتایج حاصله از نشست حاضر بهره‌مند گردند.

وی در پایان از حمایت‌های ریاست سازمان جهانی مالکیت معنوی، مدیران و کارشناسان وایپو در خصوص ارائه کمک‌های فنی و حقوقی سازمان جهانی مالکیت معنوی تشکر و قدردانی کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: