کد خبر: ۸۸۴۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱
تعداد بازدید: ۳۱۶
رئیس بنیاد امید ایرانیان از برنامه پیشنهادی این بنیاد برای عبور از شرایط سخت کشور رونمایی کرد.

نگاه ما راهبردی و علمی است/ برای اجرایی شدن اصلاحات ساختاری نیاز به همدلی مسئولان داریمبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، محدرضا عارف در نشست رونمایی برنامه پیشنهادی بنیاد امید ایرانیان برای عبور از شرایط سخت کشور گفت: تقاضای ما از نخبگان کشور این است که این سند را نقد کنند و ما آن را فراتر از انتخابات می‌دانیم و یک رویکرد طولانی مدت برای کشور دارد.

رئیس بنیاد امید ایرانیان تاکید کرد: این بنیاد اسناد راهبردی خودش را در اختیار مقامات کشور قرار می‌دهد و برنامه‌هایی را برای راهبرد کشور تدوین می‌کند. 

 وی خاطر نشان کرد: نگاه ما راهبردی و علمی است و این یک اصل برای تدوین سند در بنیاد امید ایرانیان است. این سند با نگاه به دولت اصلاحات است چرا که برنامه سوم بسیار خوب بوده است و این برنامه اقتصادی است. 

رئیس بنیاد امید ایرانیان تاکید کرد: برای اجرایی شدن اصلاحات ساختاری نیاز به همدلی مسئولان داریم. امروز امید در کشور دچار اشکال شده است؛ متاسفانه مسائل در گروکشی سیاسی گیر افتاده است، مشاهده  می‌کنیم یک جریان حتی به قیمت از دست رفتن سرمایه دست به کارهایی می‌زنند.

عارف گفت: اگر نقد درون تشکیلاتی در داخل کشور انجام می دهیم برای اصلاح است و به دست آورن سرمایه است. مشاهده می‌کنیم در کشورهای دیگر رشد اقتصادی و علمی در جریان است و نگران هستیم اگر این روند ادامه پیدا کند مهاجرت جوانان بیشتر شود.

رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان این که اقتصاد ما بیمار است، گفت: باید اقداماتی صورت گیرد. آرایش سیاسی و اقتصادی به گونه‌ای است که ذی‌نفعان مانع اصلاحات ساختاری می‌شوند و گاهی به شکل کار اصالت می‌دهیم. 

عارف بیان کرد: دردهای مزمن‌ و مشکلی داریم که درمان سختی دارد و ما باید آن را بپذیرم و باید به یک باور جدی برسیم که این سند اجرایی است؛ باید به نخبگان اجازه‌ نقد این سند را  دهیم.

رئیس فراکسیون امید مجلس دهم گفت: مهم‌ترین چالش ما بیکاری است و باید گفت در این زمینه سرمایه گذاری را از دست داده‌ایم، سرمایه‌گذاری خارج از کشور برای ما مهم است در این بخش ناموفق بوده ‌ایم .

وی ادامه داد: یکی از مشکلات اساسی ما مسکن است و امروز می‌دانید که چقدر مسکن خالی در کشور داریم .

عارف ادامه داد: علت،  علل چالش‌های اقتصادی تورم است و این بسیار جدی است و باید راه حلی برای آن داشته باشیم چرا که ما به جای پرداختن به ریشه های آن به دیوان سالاری و منافع اقلیت پرداختیم. اولویت جدی ما بحث تورم است و در این سند راهبردی برای یک رقمی تورم ارائه دادیم که این کار هم شدنی است

رئیس بنیاد امید ایرانیان با اشاره به روند تدوین بودجه گفت: زمانی که معاون اول بودم مجلس تصویب کرد ۹۰ بیمارستان ۹۰ تختخوابی ساخته شود من برای بازدید رفتم و دیدم در جایی بیمارستان ساخته بودند که ۹۰ بیمار نداشتند.

وی ادامه داد: در بودجه افزایش مالیات مطرح می‌شود این کار ضد نظام بودجه است. البته امروز مشکلات ما اقتصادی نیست اما معیشت مردم همه چیز را تحت تاثیر قرار داده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: