کد خبر: ۸۸۴۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
تعداد بازدید: ۱۵۷
یک اقتصاددان برجسته تاکید کرد که نشست وین، گام مثبت برای احیای برجام است.

نشست وین یک گام مثبت برای احیای برجام است/ آمریکا خواهان توافق با ایران است/ خرابکاری‌ها، نشست وین را منحرف نمی‌کندبه گزارش خبرداغ ، دانیل لاکاله استاد اسپانیایی و تحلیل‌گر اقتصادی با مدرک دکترای اقتصاد است، حوزه تخصصی او اقتصاد جهانی است. وی جزو بیست اقتصاددان برتر جهان است که تاکنون کتاب‌های پرفروشی در حوزه اقتصاد مانند «فرار از تله بانک مرکزی» و «زندگی در بازارهای مالی» نوشته‌ است. 

این تحلیل‌گر اقتصادی در ارزیابی نشست کمیسیون مشترک برجام در وین گفت: اعتقاد دارم که نشست وین یک گام مثبت برای احیای برجام است اما موارد اختلافی زیادی وجود دارد که نیازمند مذاکرات بیشتر است. 

وی افزود: نشست وین به خودی خود به احیای برجام منجر نمی‌شود اما دولت جو بایدن به وضوح می‌خواهد به نوعی توافق با ایران  برسد.

این استاد دانشگاه در مورد لغو همه تحریم‌ها نیز گفت: این اتفاق در این مرحله بسیار دشوار و بعید است. برای رفع همه تحریم‌ها باید مذاکرات و تعهدات محکم بیشتری انجام شود. فکر می‌کنم برجام نه به روشی که در ابتدا تنظیم شده بود اما ممکن است به نوعی دیگر احیا شود اما ایران هم باید به تعهدات خود بازگردد.

وی در ادامه در مورد اتفاق نطنز گفت: من فکر نمی‌کنم این اتفاق و خرابکاری نطنز مذاکرات را منحرف کند و یا به تنش بیشتر یا جنگ منجر شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: