کد خبر: ۸۸۴۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۱
تعداد بازدید: ۳۶۹
رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: از زمان اجرایی شدن محدودیت‌ها در شهرستان دشتستان شش داماد و هشت ورثه متوفی به علت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

۶داماد دشتستانی به مراجع قضایی معرفی شدندبه گزارش خبرداغ به نقل از  مهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: از زمان اجرایی شدن محدودیت‌ها در شهرستان دشتستان شش داماد و هشت ورثه متوفی به علت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

ماریا خویشدوست اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و خیز چهارم این بیماری و قرار گرفتن شهرستان دشتستان در وضعیت قرمز، بازرسی و نظارت‌ها توسط بازرسان بهداشت محیط شدت یافته است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان تصریح کرد: با بررسی‌های انجام گرفته در شهرستان دشتستان مشخص شد، دورهمی‌های خانوادگی و شرکت در مراسم ختم از مهمترین عوامل در سیر صعودی این بیماری بوده است.

وی همچنین گفت: با هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده با دادستان شهرستان، از نیمه دوم فروردین‌ماه تاکنون شش داماد و هشت ورثه متوفی که اقدام به برگزاری مراسم با تجمع بیش از ۲۰ نفر نموده‌اند، به مراجع قضائی معرفی شده‌اند.

خویشدوست با بیان اینکه در راستای حفظ و تأمین سلامت شهروندان، با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در این شهرستان، با متولیان و برگزارکنندگان مراسم عروسی و عزا برخورد قضائی و قانونی می‌شود.

وی همچنین گفت: در صورتی که مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند مجبور به اعمال دوباره محدودیت‌های اجتماعی و طرح‌های سخت‌گیرانه‌تر برای مبارزه با بیماری کرونا در این شهرستان خواهیم بود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان خاطرنشان کرد: شهروندان جهت حفظ سلامتی خود و اطرافیانشان از شرکت در هرگونه مراسم و دورهمی پرهیز نمایند تا بتوانیم با قطع زنجیره انتقال این بیماری را کنترل کنیم.

پلمب ۱۲ باشگاه

خویشدوست اظهار داشت: زمین‌های چمن فوتبال، سالن‌های ورزشی، استخرها، باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی بانوان و آقایان تا اطلاع بعدی تعطیل هستند و با توجه به تأکید ستاد کرونای شهرستان دشتستان، هر باشگاهی که فعال باشد پلمب خواهد شد.

وی افزود: متأسفانه علی‌رغم پیگیری اداره ورزش و جوانان، طبق گزارشات کارشناسان این شبکه و همچنین مشاهدات نمایندگان اداره ورزش و جوانان و فرمانداری، برخی باشگاه‌ها اقدام به فعالیت مخفیانه می‌نمودند که این مهم برخلاف مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا بوده و موجب تهدید سلامت شهروندان است.

خویشدوست اضافه کرد: در همین راستا با ارائه گزارشات بازرسان شبکه بهداشت و پیگیری ستاد کرونای شهرستان، تعداد ۱۲ باشگاه ورزشی متخلف توسط اداره اماکن نیروی انتظامی شهرستان پلمب شد.

رئیس شبکه بهداشت درمان دشتستان تصریح کرد: اعمال محدودیت به تنهایی روند همه‌گیری کرونا را کنترل نخواهد کرد، بلکه برای فائق آمدن بر این شرایط، نیاز به مشارکت مردم در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کاهش دورهمی‌ها و پرهیز از حضور در مجالس عروسی و ترحیم است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: