کد خبر: ۸۸۴۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
تعداد بازدید: ۱۹۳
با حضور ظریف و شاه محمود قریشی انجام شد؛
وزیران امور خارجه ایران و پاکستان تفاهم‌نامه ایجاد بازارچه‌های مرزی مشترک را با هدف تقویت مبادلات اقتصادی مرزی امضاء کردند.

امضای یادداشت تفاهم ایران و پاکستان برای ایجاد بازارچه‌های مرزیبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان امروز یادداشت تفاهمی را برای گسترش همکاری های مرزی و ایجاد بازارچه‌های مرزی در طول مرز دو کشور امضاء کردند.

با امضای این یادداشت تفاهم و با هدف ارتقای روابط اقتصادی دو کشور و رفاه مرزنشینان، طرفین توافق کردند بازارچه های مرزی مشترک را در طول مرز مشترک دو کشور ایجاد نمایند.

بر این اساس، در مرحله اول سه بازارچه در نقاط مرزی کوهک-چدگی، ریمدان-گبد و پیشین-مند افتتاح می شود و بازارچه های مرزی مشترک در سه نقطه مرزی دیگر نیز بعدا ایجاد خواهد شد.

این بازارچه ها بر اساس توافقات به عمل آمده میان طرفین و طبق روش‌های تعیین شده توسط دو کشور اداره خواهند شد.

وزیر امور خارجه پاکستان برای انجام سفر ۳ روزه رسمی روز گذشته وارد تهران شد. وی بعدازظهر امروز با رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه ایران دیدار کرد و عصر امروز با رئیس مجلس شورای اسلامی نیز دیدار می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: