کد خبر: ۸۸۴۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۰
تعداد بازدید: ۲۹۰
مردم سالاری دینی در ایران با انقلاب اسلامی، اصلی‌ترین و كلیدی‌ترین قدرت نرم جمهوری اسلامی است.
قدرت نرم جمهوری اسلامی!به گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه رسالت ، مردم سالاری دینی در ایران با انقلاب اسلامی، اصلی‌ترین و كلیدی‌ترین قدرت نرم جمهوری اسلامی است.
قدرت ملت ایران فقط اختصاص به انبوه رزمندگان، انبوه موشك‌ها و پهپادها، تانك‌ها و دیگر ادوات نظامی ندارد.
آنچه امروز در ایران مورد توجه نخبگان جهان و ملت‌های مظلوم و ستمدیده است همین مفهومی می‌باشد كه از مردم‌سالاری دینی است كه امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب و دیگر تئوریسین‌های اسلام از آن به عنوان ولایت فقیه یاد می كنند.
مردم‌سالاری دینی یعنی یك نظام باید با هدایت الهی و اراده مردمی اداره شود.این یك حرف تازه در نگاه بشر به فلسفه سیاسی است.
در نظام‌های مردم سالار جهان خبر از اراده الهی و تمكین دولت و ملت به احكام الهی نیست. در نظام های مردم‌سالار جهان حتی نشانی از اراده مردم در اداره امور نیست. اراده مسلط در این جوامع، اراده صاحبان زر و زور ، تزویر ، سرمایه‌داران و سرمایه سالاران است . قدرت توسط آن‌ها می‌چرخد و جابه‌جا می شود.
جمهوری اسلامی حكومت مسلمانان نیست  بلكه حكومت الله و حاكمیت احكام الهی است. احكام اسلام باید در شریا‌ن‌های اصلی رفتار حكومت با مردم و مردم با حكومت نماد و نمود داشته باشد.
مردم‌سالاری دینی بر رضایت مردم، ارزش‌مداری، حق‌مداری و قانون‌گرایی استوار است. امكان نقد و حتی اعتراض از طرق قانونی وجود دارد. فضا برای نقد و تذكر باز است.
اتكا اصلی نظام در مردم سالاری دینی روی ایثار، توانایی، خودباوری و همبستگی مردم است.
حكام باید با تكیه به مردم پیگیر آرمان‌های اسلام و قرآن باشند. 
مسئولان نظام باید از شگردهای دشمنان اسلام و انقلاب با هوشمندی و بصیرت و آگاهی مردم مراقبت كنند.
ترس آمریكا و اروپا از جمهوری اسلامی این است كه ملت ایران در مقام تأسیس یك نظام با استانداردهای الهی و مردمی ایستاده‌اند و كاستی‌ها و ناراستی‌ها و كجی‌های مكتب‌های مدعی آزادی، دموكراسی و عدالت را به رخ آن‌ها می‌كشند.
همین قدرت نرم در ایران بدون این‌كه مرزهای جغرافیایی منطقه و جهان را به‌هم بزند، مرزهای فكری و فرهنگی و سیاسی جهان را تحت‌تأثیر قرار داده و موجب بیداری اسلامی در جهان اسلام و بیداری و هوشیاری دیگر ملت‌ها شده است.
استكبار جهانی برای مقابله با جمهوری اسلامی طی 40 سال گذشته همواره برای تصویر روشن مردم‌سالاری اسلامی در ایران گاهی «جمهوریت» و گاهی «اسلامیت» نظام را با عوامل داخلی و بیرونی خود زیر سؤال برده تا مردم جهان در جاذبه‌های آن‌ها تردید كنند.اولین رئیس جمهور منتخب ملت به رأی ملت پشت كرد و همراه منافقین به پاریس فرار كرد.این آغاز اخلال در نظام ما بود تاكنون هم ادامه دارد. مردم به زودی پای صندوق‌های رأی خواهند آمد و سیزدهمین رئیس جمهور كشور و افراد شوراهای اسلامی را انتخاب خواهند كرد . این خیزش ملی نوعی بازتولید قدرت نرم در جمهوری اسلامی است . مردم با انتخاب خود یك نوسازی جدی در دستگاه اجرایی پدید خواهند آورد و یك گام بلند به پدیداری «ایران قوی» نزدیك می شود.
مردم نیك می دانند علاج مشكلات كشور در یك انتخابات پرشور با مشاركت بالا و انتخاب فردی كارآمد و كاربلد برای ریاست قوه مجریه است.
مردم دوست دارند رقابت در انتخابات مبتنی بر اخلاق و رعایت شئونات اسلامی باشد. مردم دوست دارند رقابت در حوزه «برنامه» و «كارنامه» باشد تا بتوانند انتخاب درست كنند. متأسفانه یك ضلع رقابت طی 30 سال گذشته با خلق دوقطبی‌های كاذب و خروج از مدار اخلاق و سیاست‌ورزی اسلامی و با كمك و رانت رسانه‌های دشمن در سازه قدرت نرم جمهوری اسلامی اخلال می كند. این جریان اجازه نمی‌دهد دوقطبی حقیقی و واقعی كه متضمن رشد و پیشرفت جامعه اسلامی است شكل بگیرد.آن‌ها به شدت جلوی ظهور دوقطبی كارآمدی و ناكارآمدی را می‌گیرند و نمی‌گذارند ملت به سمت انتخاب احسن برود.لذا كشور را در مسیر براندازی نرم قرار می‌دهند و تاكنون با این رویكرد دو، سه فتنه را كلید زدند. اراده این جریان در صورت پیروزی «خروج از حاكمیت» و 
در صورت شكست «خروج بر حاكمیت» بوده است و تاكنون زیان‌های جبران‌ناپذیری به نظام زده‌اند و چهره مردم‌سالاری دینی را مخدوش كرده‌اند.
این جریان با اغوای افكار عمومی و  ایجاد اختلاف و چنددستگی ، قداست‌زدایی از آرمان‌های انقلاب و نیز ارسال سیگنال به دشمن و جلب حمایت آن‌ها و هدر دادن ظرفیت‌های بزرگ كشور در مقام تصاحب قدرت سیاسی به هر قیمت می‌شوند.این رویكرد قاعده رقابت اخلاقی و دینی را در جامعه ما به هم می‌زند.
كسانی كه دچار «خودشیفتگی» ، «خودبینی مفرط» ، «خودمردم‌بینی» ، «جاه‌طلبی»، «خودبرتربینی»، «خوداصلح‌بینی» و... هستند كارگزار در تراز نظام اسلامی نیستند. آن‌ها با ورود در رقابت‌ها دنیا و آخرت خود را خراب می‌كنند و از این رهگذر بزرگ‌ترین آسیب‌ها را به نظام می‌زنند و تحقق مردم‌سالاری دینی واقعی را به تأخیر می‌اندازند. در این 
ماه رمضان 1400 باید برای نامزدهای مطرح دعا كرد تا بتوانند با رقابت اخلاقی خود به قدرت نرم جمهوری اسلامی بیفزایند و ایران قوی را ان‌شاءالله تقویت كنند.
محمدكاظم انبارلویی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: