کد خبر: ۸۸۳۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲
تعداد بازدید: ۱۶۴
نماینده دائم ایران در آژانس آن‌چه در وین در حال پیگیری و گفت‌وگو است را ایجاد تصویری واضح و شفاف درباره لغو تحریم‌ها برشمرد و گفت: هیأت مذاکره کننده نتایج گفت‌وگوها را به طور منظم به مقامات عالی گزارش می‌کند.

غریب آبادی: هیأت مذاکره کننده در وین نتایج گفت‌وگوها را به طور منظم به مقامات عالی گزارش می‌کندنماینده دائم ایران در آژانس آن‌چه در وین در حال پیگیری و گفت‌وگو است را ایجاد تصویری واضح و شفاف درباره لغو تحریم‌ها برشمرد و گفت: هیأت مذاکره کننده نتایج گفت‌وگوها را به طور منظم به مقامات عالی گزارش می‌کند.

به گزارش خبرداغ به نقل از انتخاب ؛ کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین و همچنین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (یکشنبه)‌ در اظهاراتی درباره مذاکرات جاری در وین بین ایران و گروه ۱+۴ اظهار داشت: آن‌چه در وین در حال پیگیری و گفت‌وگو است، ایجاد یک تصویر واضح و شفاف در خصوص لغو تحریم‌ها می‌باشد.

وی افزود: شناسایی و فهرست کردن اقدامات لغو تحریمی، برای این شفاف سازی و سنجیدن جدیت آمریکا در ادعای خود برای بازگشت و پایبندی کامل به برجام و انطباق آن با سیاست اعلامی کشور، لازم است.

غریب آبادی یادآور شد: مبنای تیم مذاکره کننده نیز اصولی است که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سیاست نظام در این رابطه تعیین شده است.

وی بیان کرد: هیأت مذاکره کننده در وین نتایج گفت‌وگوها را به طور منظم به مقامات عالی نظام جهت بررسی و اخذ تصمیمات لازم، گزارش می‌کند.

رایزنی‌های هیأت‌های مذاکره‌ کننده ایران و گروه ۱+۴ در وین امروز (یکشنبه) نیز در فرمت‌ها و سطوح مختلف ادامه می‌یابد.

همچنین کارگروه‌های کارشناسی به بحث و گفت‌وگو در خصوص دو حوزه رفع تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای ادامه می‌دهند.

روز گذشته، علاوه بر نشست کمیسیون مشترک، دیدارهایی نیز به صورت دو و چندجانبه بین هیأت مذاکره‌ کننده کشورمان با اعضای ۱+۴ برگزار شد. در این رایزنی‌ها، سه دیدار بین عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و رئیس هیأت مذاکره‌ کننده ایران و «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد.

همچنین رؤسای سه هیأت اروپایی، در جلسه‌ای مشترک با عراقچی شرکن و به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

 به نقل از خبرگزاری ها،جلسات کارگروه‌های کارشناسی در دو حوزه تحریم و هسته‌ای نیز به روال روزهای گذشته برگزار شد.در نشست روز شنبه کمیسیون مشترک، پس از دریافت و بررسی گزارش کارگروه‌ها، مقرر شد گفت‌وگوهای دو و چندجانبه و همچنین رایزنی‌های فنی در روزهای آینده ادامه یافته و در صورت نیاز کمیسیون مشترک بار دیگر تشکیل جلسه دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: