کد خبر: ۸۸۳۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
تعداد بازدید: ۱۵۱
روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا:
رئیس‌جمهور گفت: با یک حرکت بسیار وسیعی از طریق این ویروس جهش‌یافته مواجه هستیم؛ من با چند نفر از سران کشورهای اطراف صحبت می‌کردم و شنیدم که همه با یک موج فزاینده مواجه هستند.

سرعت انتقال ویروس جهش‌یافته، ۷۰ درصد بیشتر شده است/ همه کشورها با یک موج فزاینده مواجه هستند/ هفته سختی در پیش داریمبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: امروز با ویروس جهش یافته‌ای مواجه هستیم که سرعت انتقالش ۷۰ درصد بیشتر از ویروس ووهان شده است؛ بنابراین ما امروز با شدتی مواجه شدیم و به قول معروف ابتلا به گونه ای شده است که یک نفر ممکن است ۵ تا ۷ نفر را مبتلا کند.

وی ادامه داد: حرفی که این روزها سازمان جهانی بهداشت زد و گفت شرایط در دو ماه گذشته نگران کننده بوده و هر هفته سرایت ویروس دو برابر شده و پیداست که حرکت بسیار وسیعی از طریق این ویروس جهش‌یافته مواجه هستیم. من با چند نفر از سران کشورهای اطراف صحبت می‌کردم و شنیدم که همه با یک موج فزاینده مواجه هستند.

وی افزود: همه پروتکل‌ها باید دست به دست هم بدهند؛ دست شستن یک پروتکل است، همه باید ماسک بزنند و فاصله اجتماعی را هم رعایت کنند و باید ترددها فقط ترددهای ضرور باشد و تجمعات هم نباید انجام شود و فضا هم باید دارای تهویه باشد و کسی که مبتلا است باید سریع ایزوله شود و هرکس تخلف کرد باید با این تخلف برخورد شود.

روحانی گفت: گفته می‌شود سفرها دلیل موج چهارم می‌شود، اصلاً تا ۶ ماه دیگر کسی سفر نرود مشکلات حل می شود؟ خیر نمی شود . اگر سفرها باید لغو شود سفرهای درون شهری هم باید لغو شود . شما نمی توانید سفرهای درون جاده‌ای را لغو کنید و بعد در سفرهای درون شهری ۷ نفر داخل یک خودرو بنشینند.

وی ادامه داد: نمی‌شود سفرها لغو شود اما مردم در یک جای کوچک جمع شوند. هیچ کس نباید بگوید یک موضوع است که مشکل آفرین است درصورتی که این گونه نیست همه مشکلات باید با هم حل شود و همه موضوعات کنار هم باید باهم حل شود.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: برای حل مشکلات باید سبک زندگی را تغییر دهیم . این سبک زندگی ما باید باشد که بگوید چگونه سفر برویم، چگونه در محل کار حاضر شویم؛ چگونه به دورهمی بگیریم. در یک کلمه سبک زندگی ما تغییر کند.

رئیس قوه مجریه تاکید کرد: معمولا هنگامی که در شرایط آرامش قرار می گیریم مرگ و میر پایین می آید دو رقمی می شود یک مسابقه‌ای شروع می شود، یکی می‌گوید من باعث شدم، آن یکی می‌گوید ستاد باعث شده است، یکی دیگر می‌گوید قرار گاه باعث شده است، یکی می‌گوید محله محوری باعث شده است اما به محض این که موضوع برعکس می‌شود تقصیرات را به گردن شخص دیگری می اندازند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: