کد خبر: ۸۸۳۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۶
تعداد بازدید: ۱۷۰
رییس سازمان زندان‌ها:
رییس سازمان زندان‌ها گفت: رقم اشتغال زندانیان در سال گذشته به رقم ۵۴ درصد رسید و هدفگذاری امسال ما اشتغال ۸۰ درصد زندانیان است.

هدفگذاری امسال ما اشتغال ۸۰ درصد زندانیان استبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، محمدمهدی حاج محمدی، رییس سازمان زندان‌ها در مراسم رونمایی از سامانه حمایت از خانواده زندانیان که امروز در سازمان زندان‌ها با حضور غلامحسین اسماعیلی رییس حوزه ریاست قوه قضاییه برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن حلول ماه مبارک رمضان گفت: باید از آقای اسماعیلی که همواره دغدغه وضعیت زندان‌ها و زندانیان و زندانبانان را دارند، قدردانی کنیم و تاکید کنیم که ایشان در توفیقات سازمان زندان‌ها در دوره تحول شریک هستند.

وی تصریح کرد: امروز اولین جلسه‌ای است که در سال جدید بصورت ویدیو کنفرانس با مدیران کل زندان‌های استان‌های کشور برگزار می‌کنیم؛ لذا در این جلسه باید از اقدامات مدیران سازمان زندان‌ها در سراسر کشور که در نخستین ساعات و روز‌های سال جدید، به منظور رفع مسائل زندانیان به زندان‌ها سرکشی داشتند، قدردانی کنم.

حاج محمدی با اشاره به انتصابات جدید در میان مدیران کل استان‌های سازمان زندان‌ها، برای افراد تازه منصوب شده، آرزوی توفیق کرد و از خدمات مدیران بازنشسته، تقدیر به عمل آورد.

رییس سازمان زندان‌ها با اشاره به اولویت‌های ۱۲ گانه این سازمان در سال ۹۹، گفت: در سال گذشته اولویت‌هایی اعلام شد و ما تاکیدمان بر بحث اشتغال بود و هدفگذاری ۵۰ درصدی را برای اشتغال زندانیان معین کردیم و تلاش شد که این امر محقق شود. در این امر اقای شمس تلاش‌های مجدانه‌ای داشتند و به واسطه توجه مدیران کل ما، رقم اشتغال زندانیان در سال گذشته به رقم ۵۴ درصد رسید.

حاج محمدی بیان داشت: با توجه به تاکیدات رییس قوه قضاییه، هدفگذاری امسال سازمان زندان‌ها، اشتغال ۸۰ درصدی زندانیان است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ چشم انداز سازمان زندان ها، اجرای سند تحول قضایی است، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ علاوه بر انچه در سال قبل اعلام کردیم، ۴ اولویت اصلی مدنظر است. یکی اشتغال ۸۰ درصدی است و بحث دیگر رسیدگی به خانواده زندانیان و تلاش بیشتر برای اجرای دقیق‌تر تفکیک و طبقه بندی زندانیان است و اولویت دیگر ما اصلاح بزهکاران و مقوله توبه است.

رییس سازمان زندان‌ها تاکید کرد: بنا بر تاکیدات رییس قوه قضاییه بحث توجه به خانواده زندانیان از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است، چرا که صرفا محافظت و مراقبت از زندانیان اهمیت ندارد، بلکه باید به خانواده زندانیان نیز توجه داشت و مراقبت کرد که مبادا آن‌ها نیز گرفتار چرخه جرم شوند.

وی با بیان اینکه توجه به خانواده زندانیان به کار ما روح می‌دهد، گفت: اگر به زمینه‌های جرم و امور خانواده زندانیان توجه نکنیم، تلاش‌های‌مان در امر بهبود وضعیت زندانیان موثر واقع نمی‌شود.

حاج محمدی با بیان اینکه خانواده زندانیان مستحق توجه و دلسوزی اند، زیرا در جرم سرپرست خانواده بی تقصیرند، اظهار داشت: یکی از تاکیدات ویژه رییس قوه قضاییه اجرای حبس زندانیان تحت مراقبت‌های الکترونیکی است و توسعه استفاده از پابند‌های الکترونیکی نیز در راستای توجه و اهمیت به خانواده زندانیان است که در دستور کار مجدانه ما در سال ۱۴۰۰ است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: