کد خبر: ۸۸۳۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴
تعداد بازدید: ۳۱۱
سید حسن خمینی علی‌رغم اقبال مناسب و محبوبیتی که در بین برخی خواص و بدنه مردم دارد به‌صرف توصیه پدرانه مقام معظم رهبری، رخت خویش از ورطه انتخابات بیرون کشید.
بر مدار ولایتبه گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه رسالت ، سید حسن خمینی علی‌رغم اقبال مناسب و محبوبیتی که در بین برخی خواص و بدنه مردم دارد به‌صرف توصیه پدرانه مقام معظم رهبری، رخت خویش از ورطه انتخابات بیرون کشید. اتفاقی که محاسبات خیلی از افراد و جریان‌های سیاسی را به هم ریخت و حالا مجبورند برای وضع حاضر از نو طراحی ماکیاولیستی کنند!
درست است که امروز نان برخی در تندروی و برچسب زدن و داد و قالِ بی مبناست اما حق را باید گفت ولو تلخ باشد و برخی را بیازارد. ولایتمداری و التزام عملی غیر از لاف و ادعاست؛ حرکت برمدار ولایت، آن‌هم در بزنگاهی که مخالفت با آن می‌توانست مؤثر و موج‌آفرین باشد، بسیار حائز اهمیت و البته پرهزینه است. همین عمل سید حسن آقا خمینی را مقایسه کنید با برخی مدعیان ولایتمداری که حرفِ ولی‌فقیه را هم نشنیده و نادیده گرفتند؛ همین امر را مقایسه کنید با کسانی که همه‌چیز را منوط می‌کردند به شنیدن از دو لب مبارک؛ اما بعد از شنیدن هم آن را کنار می‌گذاشتند و تبعیت نمی‌کردند.
فارغ از مهم‌ترین جلوه این اقدام که تبعیت از مقام معظم رهبری و امام جامعه بود، نباید از اهمیت سیاسی این اقدام نیز غافل شد. جریانات و اشخاصی دوست داشتند از نام «خمینی» به هر قیمتی برای مقاصد خود استفاده کنند که به حول و قوه الهی، توصیه پدرانه رهبری معظم انقلاب و ولایتمداری سید حسن آقا، نقشه آن افراد را ناکام گذاشت. کسانی که تأیید یا رد صلاحیت، پیروزی یا شکست سید حسن خمینی برایشان علی السویه بود و صرفا به دنبال جلب منافع خود و سوءاستفاده بودند.
جبهه انقلاب نباید اسیر جریان سازی‌های مدعیان دروغین بصیرت شود. کسانی که حتی بعدازاین اقدام شایسته به‌جای قدردانی و معرفی یک مصداق ولایتمدارانه آن را هم تخطئه می‌کنند. برخی که درباره اعلام این امر ان‌قلت می‌کنند لابد در جریان نیستند که اگر سکوت ادامه پیدا می‌کرد بازهم ماهی‌گیری‌های جریان‌های غیرانقلابی و ضدانقلاب تداوم می‌یافت. کسانی که می‌گویند چرا توصیه رهبری در مصاحبه ذکر شد هم بی‌توجه‌اند به اینکه اثر همین مرزبندی و تجدید میثاق عملی سید حسن با امام امت، چقدر مثبت و اثرگذار است.
شخصی که از پاسخ به یک استمزاج، همه‌کاره بودن رهبر و هیچ‌کاره بودن مابقی ارکان کشور را برداشت و اعلام می‌کند هم یا احمق است یا خائن؛ که البته در نتیجه آن اقدام تغییری ایجاد نمی‌کند.
‏‏در وصیت نامه یادگار امام اینگونه آمده است که: «به حسن و برادرانش این توصیه را می‌‌‌نمایم که همیشه سعی کنند در خطّ رهبری حرکت کنند و از آن منحرف نشوند که خیر دنیا و آخرت در آن است و بدانند که ایشان موفقیّت اسلام و نظام و کشور را می‌‌‌خواهند. هرگز گرفتار تحلیل‌‌‌های گوناگون نشوند که دشمن در کمین است.‏»
روح امام عظیم الشان و مرحوم حاج احمدآقا خمینی با این اتفاق شاد شد و قطعا دشمنان نظام و انقلاب و رهبری از این اتفاق ناراحت و عصبانی هستند. کافی است زمانی را تصور کنید که شخصیتی با نام و جایگاه سید حسن خمینی بعد از این توصیه، بی‌توجه به فعالیت‌ها و مواضع انتخاباتی می‌پرداخت.
ان‌شاءالله حجت الاسلام سید حسن خمینی و سایر بازماندگان بیت امام عظیم الشأن ما همینطور در خط و مدار ولایت ثابت‌قدم باشند.
محسن پیرهادی/عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي
 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: