کد خبر: ۸۸۲۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۶
تعداد بازدید: ۲۱۵
باستان شناسان چینی توانستند پس از حفاری در یک منطقه قدیمی در این کشور، بقایای یک ماسک صورت را به همراه اشیای قیمتی دیگری کشف کنند.

کشف ماسک طلای 3 هزار ساله در چین +عکسبه گزارش خبرداغ ، باستان شناسان چینی به تازگی به یک کشف جدید دست یافتند، آن‌ها در کاوش‌هایشان در سایت باستانی Sanxingdui در استان سیچوان در مرکز غربی چین، قسمت‌هایی از یک ماسک طلایی با قدمت حدود ۳ هزار سال، یعنی مربوط به دوره قبل از شاهنشاهی را در یک گودال باستانی کشف کردند.

مجله فرانسوی Le Point این خبر را به نقل از یک وب سایت چینی گزارش کرد که دانشمندان توانستند نیمی از ماسک را بازسازی کنند که طبق تخمین آن‌ها، در صورت تکمیل، وزن این ماسک بیش از ۵۰۰ گرم خواهد بود. این مجله اظهار داشت که کارشناسان همچنین تأیید کرده اند که این مصنوعات از ۸۴ ٪ طلا تشکیل شده و کار‌های حفاری هنوز در این محل ادامه دارد. جایی که دانشمندان امیدوارند ماسک طلایی کامل پیدا کنند. این قطعه از ماسک حدود ۰.۶ پوند وزن دارد که ممکن است توسط یک کشیش در هنگام مراسم مذهبی استفاده شده باشد.

لی یو، ناظر حفاری در سانشین دوئی گفت که پس از اتمام کشف موفقیت آمیز باقی تکه‌های ماسک، این بزرگترین و سنگین‌ترین نقابی است که از دوره پیش از شاهنشاهی کشف شده است. علاوه بر ماسک طلایی، برگ‌های طلا، ماسک‌ها، درختان برنز، ابزار‌های عاج و سایر موارد ساخته شده از یشم نیز در این مکان پیدا شده که یشم یکی از سنگ‌های قیمتی شناخته شده در چین است و همچنین آثار خراب شدن ابریشم در بین خرابه‌ها نیز مشاهده شده است. یک کارشناس چینی گفت: "این اکتشافات به درک این موضوع کمک می‌کند که چرا استان سیچوان پس از سلسله هان غربی (۲۰۶ قبل از میلاد تا ۹ میلادی) به منبع مهم کالا در جاده ابریشم تبدیل شده است. "

باشگاه خبرنگاران

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: