کد خبر: ۸۸۲۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸
تعداد بازدید: ۲۷۷
«جان کری» نماینده ویژه جوبایدن در امور آب و هوایی اخیرا درباره احتمال کاهش حضور نظامی آمریکا در منطقه غرب آسیا به نکات قابل‌تأملی اشاره کرده است :«به مشارکت شدید در اینجا ( منطقه غرب آسیا )

چراغ سبز دولت بایدن به تروریست‌هابه گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه رسالت ، «جان کری» نماینده ویژه جوبایدن  در امور آب و هوایی اخیرا  درباره احتمال کاهش حضور نظامی آمریکا در منطقه غرب آسیا به نکات قابل‌تأملی اشاره کرده است :«به مشارکت شدید در اینجا ( منطقه غرب آسیا )
 ادامه خواهیم داد زیرا مسائل حل‌نشده‌ای وجود دارد. مسائل حل‌نشده قرار نیست یک‌مرتبه طوری تغییر کنند که آمریکا یا سایر طرف‌ها که به امنیت و صلح کمک می‌کنند یا می‌خواهند در این زمینه کمک کنند، ناپدید شوند. فکر نکنم این اتفاق بیفتد.»
اظهارات اخیر جان کری، نقطه آشکارساز استراتژی و رویکرد کلان سیاست خارجی آمریکا در غرب آسیا و دیگر مناطق جهان است. واقعیت امر این است که «خلق و استمرار بحران‌های مزمن منطقه‌ای » فرمول و چارچوبی است که دستگاه سیاست خارجی آمریکا و همچنین سازمان‌های امنیتی در این کشور لحظه‌ای از آن در طول تاریخ عدول نکرده‌اند. همگان به یا د دارند که جان کری و همراهانش ( در دوران حضور در دولت اوباما ) چگونه گروه تروریستی داعش را تأسیس کرده و از طریق رژیم سعودی و دیگر  مهره‌های خود در منطقه، آن‌ها را به‌سوی عراق و سوریه گسیل داشتند! 
امروز نیز جان کری کماکان از « حضور گسترده آمریکا» در منطقه غرب آسیا خبر می‌دهد. تاکنون بارها عنوان شده است که هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه طی سال‌های اخیر، نقش بارزی در ایجاد و تقویت  تروریسم تکفیری در منطقه ایفا کرده‌اند. پس از شکست داعش در عراق و سوریه توسط رزمندگان غیور جبهه مقاومت، مقامات آمریکایی بار دیگر در صدد «بازتعریف داعش» در منطقه برآمده‌اند. تحرکات اخیر تروریست‌های تکفیری در مناطقی از عراق و نقاط مرزی سوریه نشان‌دهنده همین نقشه خطرناک است. 
جان کری در ادعایی مضحکانه که خود نیز نسبت به دروغین بودن آن باور دارد، از «کمک آمریکا به ایجاد ثبات در منطقه» خبر داده است! بهتر است جان کری و همراهانش به این سؤال کلیدی پاسخ دهند که محصول حضور 20 ساله آن‌ها در کشور افغانستان و اشغال 18 ساله عراق توسط آن‌ها چه بوده است؟! 
بهتر است مقامات کاخ سفید به سؤالات دیگری نیز در این خصوص پاسخ دهند ازجمله این‌که نقش تروریست‌های «سنتکام» در فراری دادن بسیاری از  نیروهای داعش درصحنه نبرد با ارتش عراق و سوریه و هدایت آن‌ها به‌سوی مکان‌های نامعلوم و بیابانی در مناطق مرزی و صعب‌العبور  این دو کشور چه بوده است؟! همچنین بهتر است جان کری شخصا نیز به‌عنوان وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در خصوص نقش خود و مقامات دولت اوباما در آغاز جنگ یمن( در سال 2015)  و نسل‌کشی گسترده سعودی‌ها و اماراتی‌ها در این کشور توضیح دهد.
رمزگشایی از اظهارات اخیر جان کری چندان دشوار نیست! در حقیقت جان کری به‌عنوان فردی کلیدی در حزب دموکرات و حوزه سیاست خارجی آمریکا، سعی دارد با تضمین بقای نیروهای اشغالگر آمریکایی در منطقه، خیال تروریست‌های تحت امر واشنگتن ، تل‌آویو و ریاض در منطقه را تا حدودی راحت سازد. بااین‌حال بهتر است جان کری این حقیقت را درک کند که رزمندگان مقاومت و ملت‌های منطقه، هرگز اجازه تحقق اهداف و آمال وی و دیگر طرفداران تجزیه منطقه و جهان اسلام را نخواهند داد. البته این بار واشنگتن و عوامل آن در منطقه هزینه‌های به‌مراتب  جبران‌ناپذیرتر و سخت‌تری را بابت ایجاد ناآرامی‌های دوباره پرداخت خواهند کرد.

حنیف غفاری

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: