کد خبر: ۸۸۲۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
تعداد بازدید: ۱۹۷
وزیر خارجه عربستان با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس درباره تهران، گفت که در حال حاضر هیچ کانال مستقیمی بین عربستان و ایران وجود ندارد، اما در صورت تغییر رفتار این کشور، آماده مذاکره مستقیم هستیم.

درباره ماهیت توافق جدید با ایران، به ریاض اطمینان‌خاطر داده شده استبه گزارش خبرداغ به نقل از اسپوتنیک، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس درباره تهران، گفت که در حال حاضر هیچ کانال مستقیمی بین عربستان و ایران وجود ندارد، اما در صورت تغییر رفتار این کشور، آماده مذاکره مستقیم هستیم.

وی همچنین مدعی شد که به ریاض اطمینان داده شده است که برنامه موشکی و سیاست‌های منطقه‌ای ایران در توافق جدید با تهران گنجانده خواهد شد.

بن‌فرحان در ادامه گفت که جامعه جهانی برای رفع کمبودهای برجام و همچنین سیاست‌های منطقه‌ای ایران در منطقه سخت تلاش می‌کند.

وی مدعی شده است که حضور ریاض در این مذاکرات، فرصتی برای گفت‌وگو میان عربستان و ایران بوده و احتمال توسعه روابط بین دو طرف تا سطح مشارکت را افزایش می‌دهد.

بن‌فرحان در ادامه ادعاهای خود افزود که در صورت دست یافتن ایران به زرادخانه هسته‌ای، عربستان و سایر اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس در معرض خطر مضاعف قرار می‌گیرند و به همین دلیل حق ایفای نقش در این رایزنی‌ها را دارند.

وی همچنین گفت که عربستان با هم‌پیمانان بین‌المللی خود در تماس است تا درباره نقش خود در این مساله و چگونگی پرداختن به نگرانی‌هایش با آنها رایزنی کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: