کد خبر: ۸۸۲۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳
تعداد بازدید: ۲۹۲
در نخستین سفر استانی رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور در سال 1400 مرکز جوارکارگاهی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان افتتاح شد.
رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور در آیین افتتاح مرکز جوارکارگاهی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان؛ جهش تولید با آموزش های مهارتی محقق می شودبه گزارش خبرداغ به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، این مراسم با حضور"علی اوسط هاشمی"، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، "حسین جلالی"، نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی و "حسین احمدی" مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، برگزار شد .‌
 هاشمی، در این مراسم با اشاره به ظرفیت‌های استان کرمان گفت:در حوزه مهارت، امروز اولویت با آموزش‌های غیررسمی منتج به اشتغال و کسب صلاحیت در حوزه فنی برای افراد است.
وی افزود: نیروی انسانی ثروت را خلق می‌کند و باید آموزش‌های ما به گونه‌ای باشد که فرد مهارت دیده بیکار نماند.
رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور تاکید کرد: تدوین استاندارد های شغلی، آموزش حین خدمت شاغلان، ایجاد بانک اطلاعاتی نخبگان مربیگری و اعطای گواهینامه های مهارتی را چهار دستورالعمل اصلی سازمان فنی و حرفه ای است.
وی گفت : در دنیای امروز که صحبت از صنایع هوشمند است، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور آمادگی ارزیابی میزان مهارت نیروی انسانی در صنایع مختلف را دارد.
 هاشمی تصریح کرد: باید از «مدرک محوری» فاصله گرفت و به «مهارت آموزی» توجه کرد، تا کیفیت ارتقا یابد.
وی افزود: قبل از آذرماه ۹۸ تنها ۸۰ مرکز جوار کارگاهی در کشور فعال بود و از آذرماه ۹۸ تاکنون نیز ۸۰ مرکز جوار کارگاهی دیگر در کشور فعال شده و برای سال ۱۴۰۰ نیز راه‌اندازی ۱۴۰۰ مرکز دیگر در افق برنامه‌ها قرار دارد. 
 
نماینده مردم رفسنجان و انار: آموزش ها و مهارت نیروهای متخصص می تواند به رفع بیکاری و اشتغالزایی بیانجامد 
حسین جلالی، نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: 14 هزار تحصیلکرده بیکار در رفسنجان داریم و با توجه به اینکه رفسنجان در حال صنعتی شدن و کرمان استانی معدنی است، آموزش ها و مهارت نیروهای متخصص می تواند به رفع بیکاری و اشتغالزایی بیانجامد.
وی بیان کرد: امروز مس، صنعت را به دانشگاه پیوند داد که یکی از آرزوهای ما تحقق این مسئله بود. 

 

مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان: داشتن مهارت در تولید و بهره برداری در حوزه مس، به ظرفیت های استان و کشور کمک می کند
"حسین احمدی"، مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با اشاره به اینکه مهارت افزایی زمینه ساز جهش و رونق تولید است، گفت: با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمان، مرکز جوار کارگاهی مهارت آموزی در این مجتمع راه اندازی شده است.
وی تصریح کرد: در مجتمع مس سرچشمه به مهارت نیاز داریم که با همکاری و مساعدت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مهارت را افزایش خواهیم داد.
وی افزود: داشتن مهارت در تولید و بهره برداری در حوزه مس، به ظرفیت های استان و کشور کمک خواهد کرد و ایجاد مراکز جوارکارگاهی مهارت آموزی در مجتمع مس می تواند این ظرفیت را به صورت تصاعدی افزایش دهد.
 این مرکز درکارگاه هایی به مساحت ۴۰۰۰ متر و ۱۵ کارگاه آموزشی تأسیس شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: