کد خبر: ۸۸۲۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
تعداد بازدید: ۳۷۰
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش دانش‌آموزان در آینده پس از کنترل کرونا به صورت ترکیبی خواهد بود و امکان بهره‌مندی از تولیدات شبکه شاد پس از کرونا هم وجود دارد.

آموزش ترکیبی دانش‌آموزان در دوران پساکرونابه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا: معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش‌ دانش‌آموزان در آینده پس از کنترل کرونا به صورت ترکیبی‌ خواهد بود و امکان بهره‌مندی از تولیدات شبکه شاد پس از کرونا هم وجود دارد.

آموزش و پرورش پس از شیوع ویروس کرونا از سال گذشته تاکنون در سه بستر مشخص آموزش‌ دانش‌آموزان را آغاز کرد. اولین بستری که بلافاصله پس از تعطیلی مدارس شروع به کار کرد، مدرسه تلویزیونی ایران بود که با همکاری صدا و سیما به ویژه شبکه آموزش کمتر از ۱۰ روز از تعطیلی مدارس این امکان میسر شد.

آموزش و پرورش سعی کرد یک محیط آموزشی را در بستر شاد مهیا کند تا امکان تعامل دانش‌آموزان و معلمان نیز فراهم شود، پس از گذشت مدت زمانی از شروع به کار نسخه اول، تیم فنی، شاد را به دلیل برخی مشکلات فنی ارتقا بخشید.

ارسال درسنامه همراه با برنامه عمل برای مناطق کمتر برخوردار روستایی و عشایری دیگر اقدام وزارت آموزش و پرورش برای تداوم جریان آموزش بود که دانش‌آموزانی که به گوشی موبایل و تبلت دسترسی نداشتند یا در آن مناطق زیرساخت‌های فناوری و دسترسی به اینترنت وجود نداشت، بتوانند از محتوای آموزشی بهره‌مند شوند.

در حال حاضر با توجه به دستاوردهای آموزش از راه دور برای دانش‌آموزان شیوه آموزش در شرایط فعلی تغییر یافته است.

حال پس از گذشت یک سال از آموزش دانش‌آموزان به دور از فضای فیزیکی مدرسه و ارائه راهکارهای مختلف برای تداوم آموزش، این سوال مطرح‌ می‌شود که کدام یک از این دستاوردهای پس از کنترل کرونا و عادی شدن شرایط باقی می‌ماند و در نهایت آموزش دانش‌آموزان به کدام سمت و سو می‌رود.

رضوان حکیم‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا در این باره افزود: آموزش پسا کرونا شبیه دوران کرونا و پیش از آن نخواهد بود، تجربه کسب شده دراین مدت نشان می دهد که آموزش‌های حضوری واجد ارزش‌هایی است که با هیچ چیزی جایگزین نمی‌شود.

وی ادامه داد: بستر فناوری نیز می تواند برای تنوع بخشی به منابع یادگیری و فراهم کردن فرصت‌های متعدد یادگیری برای دانش‌آموزان، معلمان، مدیران و خانواده‌ها و ایجاد ارتباط موثر و مداوم برای شبکه‌ای از همکاران در سراسر کشور فرصت های خوبی خلق کند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش‌ پس از کرونا ترکیبی است، خاطرنشان کرد: در راستای عدالت آموزشی با صدا و سیما گفت و گو شده تا برنامه‌های آموزشی پس از کرونا نیز ادامه یابد.

حکیم‌زاده عنوان کرد: بسیاری از دانش‌آموزان در مناطق محروم امکان برخورداری از یک معلم با تجربه با سابقه را ندارند و به دلیل شرایط خاص مناطق ممکن است از سرباز معلم و همکارانی که به خوبی آموزش ندیده باشند، استفاده کنند.

وی یادآور شد: زمانی که دانش‌آموز و معلم فرصت پیدا می کند از تدریس برترین معلمان در قاب تلویزیون استفاده کند، آموزش در سطح کشور ارتقا می‌یابد و این موضوع گامی در راستای عدالت آموزشی است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه شبکه شاد یک بستر غنی برای آموزش است، عنوان کرد: محتوای تمام دروس را همکاران در سراسر کشور تولید کرده اند و در شبکه شاد به اشتراک گذاشته است. همچنین تدریس‌های برتر برای بهره‌مندی معلمان و دانش‌آموزان در این شبکه بارگذاری شده است.

حکیم‌زاده افزود: امکان بهره‌مندی از تولیدات شبکه شاد پس از شیوع ویروس کرونا هم وجود دارد و حیف است پس از اتمام این شرایط تمامی این امکانات کنار گذاشته شود و دانش آموزان و معلمان از این امکانات بی‌بهره بمانند.

وی خاطرنشان کرد: موضوع درسنامه‌ها تغییر پیدا کرده، اما بحث تداوم پایش یادگیری به صورت دوره‌های زمانی کوتاه مدت جزو دستاوردهایی است که پس از دوره کرونا هم باید تداوم داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: