کد خبر: ۸۸۱۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰
تعداد بازدید: ۵۶۷
به نظر می‌رسد یکی از رموز مصونیت در استقلال برای بازیکنان این تیم، جنجال‌سازی و نقش‌آفرینی در حاشیه‌های غیرفنی باشد.

رمز مصونیت در استقلال؛ جنجال کن و عزیز بمانبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرورزشی: استقلال در سالی که آخرین روز‌های آن را سپری می‌کنیم، به معنای واقعی کلمه از باب بازیکن‌سالاری و حاشیه‌سازی توسط برخی از نفرات خود خبرساز بود و بار‌ها بابت همین مسئله به تیتر اول رسانه‌ها بدل شد. فرقی نمی‌کرد فرهاد مجیدی سرمربی تیم باشد یا مجید نامجومطلق و محمود فکری، چون در دوران مربیگری هر سه چهره‌ای که نام‌شان را آوردیم، بازیکنانی بودند که دردسر‌های بزرگی درست کردند و برخورد قاطعی نیز با آن‌ها صورت نگرفت. این مسئله البته در مورد مدیریت نیز صدق می‌کند. نه احمد سعادتمند برای برخورد با بازیکنان جنجالی اقتدار لازم را از خود نشان داد و نه احمد مددی تا اینجای کار توانسته در مورد تقابل با بازیکن‌سالاری چهره مقتدری از خود نشان دهد. اصلاً به نظر می‌رسد یکی از رموز مصونیت در استقلال برای بازیکنان این تیم، جنجال‌سازی و نقش‌آفرینی در حاشیه‌های غیرفنی باشد!

 

آغاز سال با اسماعیلی

اولین بازیکن جنجالی امسال استقلال، فرشید اسماعیلی بود. کسی که در روز‌های آغازین بهار به شدت مدیریت سعادتمند را زیر تیغ انتقادات گرفت و همین مسئله موجب شد باشگاه بیانیه داده و مدعی احضار اسماعیلی به کمیته انضباطی شود. البته با وجود چنین بیانیه‌ای، هرگز با فرشید برخوردی صورت نگرفت و همان زمان این شایعه مطرح بود که فرهاد مجیدی به هیچ عنوان موافق برخورد با اسماعیلی نیست. این ماجرا دقیقاً همان زمانی اتفاق افتاد که عدم ملاقات سرمربی و مدیرعامل باشگاه به یکی از سوژه‌های مهم رسانه‌ها بدل شده بود!

کتک‌کاری در فرودگاه

ساعاتی پس از پایان فینال جام‌حذفی و هنگام بازگشت کاروان استقلال از مشهد به تهران، میان تعدادی از بازیکنان این تیم و هواداران خشمگین در فرودگاه مهرآباد درگیری فیزیکی ایجاد شد و باشگاه بلافاصله از پیگیری جدی مسئله خبر داد، ولی ظاهراً با وجود گذشت بالغ بر ۶ ماه از آن اتفاق هنوز این «پیگیری جدی» به نتیجه نرسیده است و عده‌ای ترجیح دادند اتفاقی به این مهمی مشمول مرور زمان شده و به بایگانی سپرده شود!

دعوای دوحه

کلاً فرودگاه‌ها در ماجرا‌های حاشیه‌ای امسال استقلال نقش بسیار پررنگی ایفا می‌کنند. پس از ناکامی مقابل پاختاکور ازبکستان و هنگام بازگشت به تهران، چند بازیکن این تیم از جمله حسین حسینی در داخل فرودگاه دوحه به صورت جدی با کادر پزشکی قبلی باشگاه درگیری لفظی پیدا کردند و کار به جایی رسید که دکتر نوروزی و تیم او به نشانه اعتراض استعفا دادند و دیگر حاضر به همکاری مجدد نشدند. باشگاه استقلال یکی از قدیمی‌ترین و مجرب‌ترین پزشکان ورزشی ایران را از دست داد، ولی با بازیکنان خاطی که نقش مؤثری در وقوع چنین اتفاقی داشتند، عملاً هیچ برخوردی جدی صورت نگرفت.

ادعای ارسلان

پس از پایان کار استقلال در لیگ قهرمانان آسیا، امیرارسلان مطهری متن بسیار تندی را علیه مجید نامجومطلق در فضای مجازی منتشر کرد که با واکنش گروهی از هواداران و پیشکسوتان استقلال مواجه شد، ولی پاسخ باشگاه به این اتفاق همان سیاست همیشگی بود: «ندیدن و نشنیدن»! با توجه به تغییر کادر فنی، مدیرعامل جدید باشگاه نیز که در آن زمان به تازگی حکم سرپرستی خود را دریافت کرده بود، ترجیح داد از کنار داستان مطهری عبور کند و با این بازیکن برخوردی نکند.

داستان‌های دروازه‌بانان

حضور محمدرشید مظاهری در استقلال و رقابت او با حسین حسینی اصلاً بی‌حاشیه نبوده است. در اوایل فصل بحث جدی بین دو نفر موجب دخالت محمود فکری شد، ولی سرمربی وقت سر و کار ترجیح داد قضیه را با یک جلسه خصوصی جمع‌وجور کند. چند ماه پس از این اتفاق و در آخرین روز‌های سرمربیگری فکری نیز رویارویی با مظاهری تا جایی بالا گرفت که باشگاه با انتشار بیانیه‌ای مدعی احضار سنگربان خود به کمیته انضباطی داخلی استقلال شد، ولی پس از جدایی سرمربی قبلی و روی کار آمدن فرهاد مجیدی، همه چیز به گونه‌ای پیش رفت که انگار نه انگار اتفاقی رخ داده است! مظاهری به تمرینات بازگشت و دوباره در ترکیب ثابت نیز قرار گرفت.

مورد عجیبی به نام باقری

فرشید باقری نیز از همان اوایل فصل با محمود فکری دچار مشکل بود و سرانجام پس از برگزاری دربی پایتخت سرمربی وقت آبی‌پوشان اعلام کرده دیگر نیازی به فرشید نداشته و او را در اختیار باشگاه گذاشته است. البته دقیقاً طبق همان چیزی که پیش‌بینی می‌شد، باقری هم نه تنها مجوز حضور در تمرینات گروهی را پیدا کرد بلکه حالا مجدداً با پیراهن این تیم به میدان هم می‌رود.

عزم راسخ مرد کروات

در میان بازیکنان کنونی استقلال تنها مهره‌ای که مشکلات مالی را بهانه کرد تا با محمود فکری کار نکند، هروویه میلیچ بود. بازیکنی که پس از برگزاری جدال با پرسپولیس این حقیقت برایش مسلم شد که در پازل تاکتیکی سرمربی استقلال جایی ندارد به همین خاطر چمدانش را به مقصد کرواسی بست و تا روزی که محمود فکری روی نیمکت آبی‌پوشان می‌نشست، حاضر به بازگشت نشد! طبیعی است که حتماً این بازیکن به لحاظ مالی با استقلال توافق مجدد کرده، ولی بدون شک اگر محمود فکری ماندگار می‌شد، احتمال بازگشت او به ایران بسیار کم بود.

ماجرا‌های تمام‌نشدنی دانشگر

و بالاخره می‌رسیم به مدافعی که ماجرا‌ها و حاشیه‌هایش در این فصل بسیار خبرساز شده است. محمد دانشگر رکورد جالبی از خود بر جای گذاشته و به بازیکنی مبدل شده که طی کمتر از هشت ماه، دو بار توسط فرهاد مجیدی از حضور در تمرینات استقلال محروم شده است. این اتفاق اولین بار تابستان امسال پس از بازی با پیکان رخ داد و چند روز بعد، مقامات باشگاه مدعی شدند دانشگر با عذرخواهی از اعضای کادر فنی و جریمه مالی (که البته رقم آن اعلام رسمی نشد) دیگر مشکلی برای همراهی مجدد تیم ندارد، ولی پنج‌شنبه هفته گذشته و از قضا در جدال مجدد با پیکان، درگیری‌های متعدد دانشگر کار را به جایی رساند که مجیدی بار دیگر حکم اخراج او را صادر کرد. در چنین شرایطی اگر دانشگر دوباره مجوز حضور در استقلال را پیدا کند، این باشگاه عملاً سنت‌شکنی نکرده و روند عادی خود مبنی بر عدم برخورد قاطع با بازیکنانی که هر کدام بنا بر دلایلی طی سال جاری حاشیه‌سازی کرده‌اند را تداوم بخشیده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: