کد خبر: ۸۸۱۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۱
تعداد بازدید: ۳۳۶
وزارت ورزش و جوانان اساسنامه پیشنهادی صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور را برای بررسی و تصویب، به هیات دولت ارسال کرده است.

به گزارش خبرداغ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیات دولت، به موجب ماده (۶) قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان، صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور با هدف تکریم و حمایت از قهرمانان، پیشکسوتان، نابینایان و ناشنوایان، معلولان و جانبازان ورزشی دارای عناوین قهرمانی المپیک و پارالمپیک، جهانی، آسیایی، پاراآسیایی و ملی غیرشاغل و فاقد درآمد مستمر و مشخص، در فهرست نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی با استفاده از منابع و امکانات موجود قرار گرفته است.

 

همچنین براساس ماده مذکور، مقرر شده اساسنامه صندوق توسط وزارت ورزش و جوانان تهیه و ظرف مدت ۶ ماه پس از لازم‌الاجراء شدن قانون، به تصویب هیأت وزیران برسد.

هدف از تشکیل صندوق یاد شده، حمایت و پشتیبانی سازمان یافته موثر و مستمر از اعضا و نیز همه اشخاص تأثیرگذار در اعتلاء، توسعه و ترویج ورزش و همچنین ایجاد یکپارچگی و ساماندهی همه اقداماتی است که به عنوان حمایت و پشتیبانی از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی در راستای حفظ و ارتقاء جایگاه اجتماعی و فرهنگی ایشان از طریق فعالیت‌های اقتصادی، تجاری و ارایه تسهیلات مالی و بیمه‌ای و غیره صورت می‌گیرد.

بر این اساس و در اجرای ماده (۶) قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان، این وزارتخانه اساسنامه پیشنهادی صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور را برای مراحل بررسی و تصویب، به دولت ارایه کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: