کد خبر: ۸۸۰۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶
تعداد بازدید: ۲۵۵
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: سامانه جامع نیکوکاری می‌خواهد عملکرد نهادهای حمایتی و خیریه‌ها را ساماندهی کند و قرار نیست خیریه‌ها حذف شوند.

رئیس کمیته امداد: قرار نیست خیریه‌ها حذف شوند / سامانه جامع نیکوکاری عملکرد خیریه‌ها را ساماندهی می‌کندبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا: رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: سامانه جامع نیکوکاری می‌خواهد عملکرد نهادهای حمایتی و خیریه‌ها را ساماندهی کند و قرار نیست خیریه‌ها حذف شوند.

سیدرضا بختیاری پنجشنبه ۱۴ اسفند در مراسم رونمایی از سامانه شبکه مراکز نیکوکاری محلی و سامانه جامع نیکوکاری استان همدان، اظهار کرد: امام‌خمینی (ره) بلافاصله پس از پیروزی انقلاب، دو کار بسیار مهم انجام دادند و کمیته انقلاب و کمیته امداد را تأسیس کردند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد با هدف خدمت به محرومان که دغدغه اسلام و قرآن است در ۱۴ اسفند ۵۷ تأسیس شد، خاطرنشان کرد: خاستگاه انقلاب و خواستگاه مقام معظم رهبری رسیدگی به نیازمندان با رعایت تکریم است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور مطرح کرد: در برنامه‌های کاری کمیته امداد، کلماتی مانند احسان، نیکوکاری، خیر، انفاق و ایثار از واژگان نورانی است.

بختیاری با بیان این که هیچ‌کدام از افراد تحت پوشش کمیته امداد در حواشی تلخ آبان ۹۸ حضور نداشتند، گفت: این افراد نمک‌نشناس نیستند اما رسیدگی به وضعیت مردم با امنیت کشور گره خورده است.

وی درباره سامانه جامع نیکوکاری، ادامه داد: این سامانه کمک می‌کند اطلاعات نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد و سایر نهادهای حمایتی در یک‌جا بارگزاری شود.

بختیاری خاطرنشان کرد: در سال ۹۸ مجموع کمک‌های مردمی ۷۹ میلیارد و ۲۱۸ میلیون تومان بود و امسال که فشار اقتصادی بیشتر شد، تا پایان بهمن‌ماه مجموع کمک‌های مردمی به ۱۱۲ میلیارد و ۱۰۸ میلیون تومان رسید.

وی با اشاره به اینکه در استان همدان قرار بود در سال‌جاری ۵۸۳۴ اشتغال ایجاد شود که این آمار تا آخر بهمن‌ماه به ۸۳۶۹ شغل رسید در رابطه با تعداد ایتام استان، گفت: در استان همدان ۳۷۱۶ یتیم و ۴۲ هزار حامی وجود دارد.

استاندار همدان نیز در این مراسم گفت: یکی از یادگاران ارزشمند حضرت امام خمینی (ره) دستور تشکیل این نهاد مقدس بود و اقدامات خوبی در طول تشکیل کمیته امداد رخ داده‌است.

سید سعید شاهرخی تصریح کرد: در حوزه‌های اشتغال و معیشت، کمیته امداد امام خمینی (ره) پا به‌پای سایر دستگاه‌ها بر اساس گزارش‌هایی که از سایر استان‌ها داریم‌، پیشگام بوده است.

وی با بیان اینکه در توسعه و اشتغال پیشگام استان‌های دیگر بودیم، ادامه داد: سیاست دولت توجه به ارتقا وضعیت معیشتی مردم اشتغال و توجه به سلامت مردم بیش از گذشته مورد توجه دولت است.

استاندار همدان گفت: لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب برای کمک‌های مؤمنانه در ایام‌کرونا واقعا یک رویداد زیبا و ارزشمند بود که در خاطره تاریخ مردم خواهد ماند.

شاهرخی در رابطه با سامانه جانع نیکوکاری اظهار کرد: کمک به محرومین در گرو داشتن یک سامانه است تا هدفمند منابع رو توزیع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: پس از سیل دو سال پیش، از این فرصت استفاده و ۱۹ هزار واحد مسکونی را بازسازی و ایمن کردیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: