کد خبر: ۸۷۹۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
تعداد بازدید: ۱۸۷
رئیس کمیسیون امنیت ملی خواستار توقف روند تصویب بودجه تا زمان اجرای قانون اقدام متقابل برای لغو تحریم‎‌ها توسط دولت، شد.

بیانیه مشترک ایران و آژانس، نقض صریح مصوبه مجلس است/ مجلس تصویب بودجه را تا زمانی که این قانون اجرا نشود، متوقف کندبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز دوشنبه ۴ اسفند مجلس طی سخنانی در واکنش به بیانیه شب گذشته سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفت: دولت حق تصمیم‌گیری و اقدام خودسر را ندارد و با این بیانیه جایگاه مجلس نادیده گرفته شده است. دولت باید به مجلس گزارش بدهد و مجلس تصمیم بگیرد که مجددا به تعهدات برجامی برگردد یا خیر. اما دولت پشت سر هم پالس فرستاد داد و گفت که هر روزی شما به تعهدات برگردید، فردای آن روز ما هم برمی‌گردیم و با این سخنان از وخود ضعف نشان داد.

وی افزود: این رفتار دولت توهین به مجلس است که امروز زمان درنظرگرفته شده توسط مجلس در قانون را زیر پا گذاشته است و غربی‌ها نوکر خود رافائل گروسی را به اینجا بفرستند و قراردادی را امضا کند که نقض آشکار این قانون است.

ذوالنوری در ادامه اظهار داشت: رئیس جمهور مسئول اجرای این قانون شناخته شده است؛ در این قراردادی که بین سازمان انرژی اتمی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امضا شده آمده است که نظارت های آژانس را غیرعلنی ادامه دادند و تمدید کردند. اگر قرار است مجلس شورای اسلامی قانون تصویب کند برای اجرا نشدن، این هزینه هایی که از بیت‌المال می‌کنیم نامشروع است.

وی افزود: براساس آئین نامه داخلی مجلس ماده ۲۳۴، باید آقای رئیس جمهور  و هرکسی که در این سلسله مراتب نقش داشته به قوه قضائیه معرفی شود و قوه قضائیه بدون نوبت با آن‌ها برخورد کند. این که گفته می شود فلانی و فلانی بیایند و توضیح دهند، مورد پذیرش نیست. تا زمانی که قانون را اجرا نکردند و بیانیه پاره نشده هیچ مقام دولتی از در مجلس به داخل نخواهد آمد. قرار نیست این ها آدرس عوضی بدهند و طبق هفت سال گذشته مسیر نوکری غرب را ادامه دهند و مجلس هم دنبال آن ها برود.

این نماینده مجلس در ادامه بیان داشت: اگر خود ما بر اجرای این قانون پافشاری نکنیم دیگران احترامی به ما خواهند گذاشت؟ روح قانونی که مجلس تصویب کرده این است که فردا ۵ اسفند تمام نظارت های آژانس بین المللی که فراتر از پادمان است باید متوقف شود، دراین بیانیه گفته‌اند که بازرسی ادامه خواهد داشت و بازرسان هم کم نخواهند شد، کجای این قانون چنین حرفی زده؟ 

وی ادامه داد: رهبری قانون مجلس را تایید کرده است، دو هفته نگذشته که آقا فرمودند تا وقتی اروپایی ها و آمریکا اقدام عملی نکردند بازگشت ما به تعهدات برجام انجام شدنی نیست.

رئیس کمیسیون امنیت ملی در پایان گفت: مجلس باید بر اجرای قانون خود تصویب کند، پیشنهاد من این است تا زمانی که این قانون اجرا نشود؛ اگر قانون دیگر تصویب کنیم بی‌فایده است، مجلس باید بایستد و تصویب بودجه را متوقف کند تا تکلیف اجرای این قانون مشخص شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: