کد خبر: ۸۷۹۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶
تعداد بازدید: ۲۱۶
رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها:
رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها از نهایی شدن تشکیل هیات‌های نظارت در شهرهای ۲۰ استان خبر داد.

تشکیل هیات‌های نظارت در شهرهای ۲۰ استان نهایی شده استبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، حمیدرضا کاظمی از نهایی شدن تشکیل هیات‌های نظارت بر انتخابات شوراها در شهرستان‌های ۲۰ استان کشور و صدور احکام اعضای این هیات‌ها خبر داد و گفت: تشکیل این هیات‌ها در شهرهای باقی‌مانده از دیگر استان‌ها به زودی با تکمیل فرایند صدور احکام، نهایی می‌شود.

سیدحمیدرضا کاظمی در گفت‌وگو با روابط عمومی این هیات، با بیان اینکه مرحله بعدی شکل‌گیری هیات‌های نظارت در بخش‌هاست، گفت: به محض استقرار هیات شهرستان و ارائه پیشنهاد از سوی آن‌ها، اعضای هیات‌های نظارت بخش مشخص می‌شوند.

وی ادامه داد: با معرفی این افراد، ساختار کلی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور نهایی شده و در بخشداری‌ها، فرمانداری‌ها و استانداری‌ها و یا سایر مراکز مناسب سراسر کشور مستقر خواهند شد و بعد از استقرار، ناظران شعب اخذ رای انتخاب و احکامشان صادر می‌شود.

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی همچنین درباره روند شکل‌گیری هیات‌های اجرایی انتخابات شوراهای شهر و روستا توضیح داد: برای تشکیل هیات اجرایی مطابق قانون، ابتدا ۳۰ نفر به عنوان معتمد معرفی می‌شوند و پس از تایید صلاحیت این افراد توسط هیات‌های نظارت، با رای این معتمدین و از میان آن‌ها ۸ نفر به عنوان هیات اجرایی انتخاب می‌شوند و مسئولیت سازوکار اجرایی انتخابات در بخش و شهرستان بر عهده‌شان قرار می‌گیرد.

کاظمی تاکید کرد: بنابراین کلیه روند انتخابات از تأیید معتمدین، تشکیل هیات اجرایی و نظارت بر انتخابات در شعب توسط هیات‌های بخش و استان مورد نظارت قرار می‌گیرد و گزارش‌های مربوطه به هیات مرکزی منعکس می‌شود.

هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در هر دوره از انتخابات با معرفی ۶ نماینده داوطلب از سوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها و چهار نماینده داوطلب از سوی کمیسیون اصل ۹۰ به صحن مجلس و با رای نمایندگان انتخاب می‌شوند. در این هیات با رای نمایندگان ۳ نماینده از کمیسیون شوراها و دو نماینده از کمیسیون اصل نود حضور دارند.

۲۳ آذر ماه سال جاری با رای اعضا هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا سیدحمیدرضا کاظمی، نماینده پلدختر به عنوان رئیس، سید مصطفی آقامیرسلیم نماینده تهران به عنوان نایب رئیس و محمدصالح جوکار نماینده یزد به عنوان سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراها انتخاب شدند.

مطابق آیین‌نامه اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی روستا و بخش، اعضای هیات مرکزی نظارت با مشورت مجمع نمایندگان استان‌ها برای هر استان سه نماینده مجلس را به منظور نظارت در انتخابات استان تعیین و این سه نفر در استان‌ها برای هر شهرستان و هر بخش پنج نفر را انتخاب می‌کنند.

به گفته سیدحمیدرضا کاظمی رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها، مرحله تشکیل هیات‌های عالی نظارت بر انتخابات شوراها در استان‌های ۳۱ گانه کشور پیش‌تر به پایان رسیده و این هیات‌ها مستقر شده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: