کد خبر: ۸۷۸۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
تعداد بازدید: ۱۶۳
سخنگوی قوه قضائیه گفت: در سال جاری قریب به ۱۰۰ هزار دادرسی از طریق الکترونیکی انجام شده که بیش از ۶۲ هزار آن میان زندان و محاکم انجام شده است؛ همچنین ۳۱هزار دادرسی الکترونیکی با برقراری ارتباط با منزل و محل کار اصحاب پرونده انجام شده است.

در سال جاری قریب به ۱۰۰ هزار دادرسی از طریق الکترونیکی انجام شده است/ سفر رئیس قوه قضائیه به عراق ویژگی‌های کم نظیری داشتبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، غلامحسین اسماعیلی در سی‌و‌نهمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن تبریک ایام رجب و اعیاد رجبیه، اظهار کرد: در آغاز سخن از حضور مردم عزیز، بصیر و انقلابی در راهپیمایی ۲۲ بهمن تشکر می‌کنم. حضور مردم با هدف تجدید عهد با بنیانگذار انقلاب و وفاداری مردم به نظام جمهوری اسلامی در شرایط کرونایی در کشور ما حماسه‌ای دیگر آفرید. کرونا که بسیاری از اجتماعات را به هم زده بود،‌ حریف حضور میلیونی مردم ما نشد.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: مردم ما بار دیگر در این شرایط سخت حماسه آفریدند و وظیفه مسئولان را سنگین‌تر کردند و حجت را بر همگان تمام کردند. امروز پاسداشت حضور مردم بر عهده مسئولان است که پاسداشت حضور مردم برقراری عدالت در جامعه است.

وی بیان کرد: قوه قضاییه تمامی تلاش خود را به کار گرفته که در شرایط موجود و علیرغم همه محدودیت‌های کرونایی،‌ احقاق حق را به هیچ عنوان به تعویق نیاندازد و با بهره‌گیری از روش‌های نوین و دادرسی الکترونیک در ایام کرونا و توسعه زیرساخت‌های فناوری در قوه قضاییه به انجام برساند.

وی ادامه داد: در سال جاری برای انجام دادرسی‌های الکترونیکی،‌ ۲۵۰۰ اتاق در واحدهای قضایی و همچنین ۴۰۰ اتاق در زندانها به سیستم دادرسی الکترونیک مجهز شده است. قریب به ۱۰۰ هزار دادرسی از طریق الکترونیکی انجام شده که بیش از ۶۲ هزار آن میان زندان و محاکم انجام شده  است؛ همچنین ۳۱هزار دادرسی الکترونیکی با برقراری ارتباط با منزل و محل کار اصحاب پرونده انجام شده است. همه اینها بیان کننده این است که در این شرایط خاص قوه قضاییه تلاش می‌کند که به موقع دادرسی‌های مورد نظر مردم را به انجام برساند.

اسماعیلی در خصوص سفر رئیس قوه قضاییه به کشور عراق نیز گفت: هفته گذشته و متعاقب سفر رئیس شورای عالی قضایی عراق و براساس دعوت رسمی ایشان،‌ سفر رئیس قوه قضاییه به عراق انجام شد. این سفر ویژگی‌های کم نظیری داشت. این سفر اولین سفر رسمی آقای رئیسی در کسوت ریاست قوه قضاییه به یک کشور خارجی بود و در اولین سفر کشور دوست، برادر و همسایه و کشور اسلامی عراق انتخاب شد. 

وی اضافه کرد: سفر رئیس قوه قضاییه صرفاً یک سفر کاری، فشرده و اداری بود و این سفر به بغداد انجام شد و تمامی برنامه‌های پیش بینی شده این سفر در شهر بغداد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: