کد خبر: ۸۷۸۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۴
تعداد بازدید: ۱۹۵
محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان روز یکشنبه در گفت‌وگویی با کیودو نیوز گفت: از آنجایی که ایالات متحده در حال نقض قوانین بین‌الملل می‌باشد، بهترین نقشی که ژاپن می‌تواند بازی کند این است که به آمریکایی‌ها نشان دهد که ژاپن تصمیم‌های غیرقانونی آن‌ها را اعمال نخواهد کرد.

ظریف: ژاپن دارایی‌های بلوکه‌ شده ایران را آزاد کندوزیر خارجه کشورمان در گفت‌وگویی با کیودو نیوز خواستار آزادی دارایی‌های بلوکه شده ایران در ژاپن شد.

به گزارش خبرداغ ، محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان روز یکشنبه در گفت‌وگویی با کیودو نیوز با اشاره به اینکه ژاپن دوست خوب ایران است و با آمریکا نیز روابط خوبی دارد، اظهار کرد: ما انتظار داریم که ژاپن به عنوان یک دوست رفتار کند؛ خصوصا زمانی که پای قوانین بین‌المللی وسط می‌آید.

وی ادامه داد: از آنجایی که ایالات متحده در حال نقض قوانین بین‌الملل می‌باشد، بهترین نقشی که ژاپن می‌تواند بازی کند این است که به آمریکایی‌ها نشان دهد که ژاپن تصمیم‌های غیرقانونی آن‌ها را اعمال نخواهد کرد.

ظریف در این گفت‌وگو از ژاپن خواست که دارایی‌های بلوکه‌ شده ایران در بانک‌های ژاپن ذیل تحریم‌های آمریکا را آزاد کند.

به گفته ظریف دارایی‌های بلوکه شده ایران در ژاپن و کره جنوبی چیزی در حدود ۱۰ میلیارد دلار هستند. تخمین زده می‌شود که سهم ژاپن - که عموما سود حاصل شده از صادرات نفت خام به ژاپن است - کمی کمتر از ۳ میلیارد دلار می‌باشد.

وی همچنین اشاره داشت که از سرمایه‌های بلوکه شده می‌توان برای خرید غذا و دارو از جمله واکسن برای ویروس کرونا استفاده کرد.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: