کد خبر: ۸۷۸۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
تعداد بازدید: ۱۸۵
رئیس پلیس فتا استان خوزستان با اشاره به کلاهبرداری به شیوه اخاذی و انتشار تصاویر شخصی افراد گفت : شهروندان مراقب باشند به هیچ عنوان اطلاعات شخصی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند

هشدار پلیس درباره کلاهبرداری از راه انتشار تصاویر شخصیبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا: رئیس پلیس فتا استان خوزستان با اشاره به کلاهبرداری به شیوه اخاذی و انتشار تصاویر شخصی افراد گفت : شهروندان مراقب باشند به هیچ عنوان اطلاعات شخصی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند.

سرهنگ شاهین حسنوند سه شنبه با اشاره به کلاهبرداری و اخاذی کلاهبرداران با سرقت اطلاعات شخصی اظهار داشت : شیادان در فضای سایبری برای به دست آوردن پول از شیوه‌های مختلفی استفاده کرده و از سادگی و سهل‌انگاری شهروندان سوء استفاده می‌کنند ،  شهروندان در حفظ رمز حساب‌های کاربری خود دقت‌ لازم را داشته باشند و پیش از سپردن سیستم یا وسیله‌ای که دارای حافظه جانبی می‌باشد مانند تلفن، هارد دیسک، فلش مموری، لپتاپ و... ،به تعمیرگاه‌های مربوطه، از عکس‌های خانوادگی و شخصی خالی کنند.

وی ضمن توصیه به شهروندان برای رعایت احتیاطهای لازم ادامه داد: رمزهای حساب کاربری یا تلفن همراه و... اطلاعات شخصی می‌باشند بنابراین به‌ هیچ عنوان  به دیگران اعتماد بی‌جا نکنید و این رمزها را در اختیار کسی قرار ندهید.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان بیان کرد : در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  مراجعه کرده و موضوع را در قسمت مرکز فوریت‌های سایبری ثبت کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: