کد خبر: ۸۷۷۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
تعداد بازدید: ۲۹۷
معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور جزئیات گاه‌شمار انتخابات ریاست جمهوری و میان دوره‌ای‌های خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را تشریح کرد.

آغاز فرآیند اجرایی انتخابات از بیست و یکم اردیبهشت ماه/ ثبت‌نام در انتخابات الکترونیکی است/ تلاش می‌کنیم تبلیغات، با کمترین تجمع صورت بگیردبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، جمال عرف در نشست خبری صبح شنبه ۱۱ بهمن‌ماه ۹۹ خود با تبریک فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین ولادت حضرت حضرت فاطمه اظهار داشت: الحمدلله یک رئیس جمهور غیر منطقی و مستکبر در این ماه کنار رفت و امیدواریم که دولت جدید که در آمریکا کار خود را شروع می‌کند از گذشته عبرت بگیرد و بر اساس تعهدات بین المللی وارد شوند و تعهدات خودش را اجرایی کند.

وی ادامه داد:  سال ۹۲ مصادف با سال ۲۰۲۰، سال سخت و سرنوشت سازی بود؛ دو اتفاق مهم صورت گرفت که نخست پاندمی کرونا بود که از ژانویه سال میلادی شروع شد و همه دنیا را درگیر و مشکلات کشور را نیز مضاعف کرد اما امروز که نگاه می‌کنیم با مسیری که شکل گرفته و مدیریتی که انجام شده مسئله واکسن و مباحث دیگر راه نسبتاً روشن تر پیش روی ما قرار گرفته است. در عین حال تحریم‌های ظالمانه و استراتژی فشار حداکثری شکست خورد و نشان داد که ملت ما عقب نشینی نخواهد کرد و استراتژی مقاومت فعال جواب خواهد داد.

رئیس ستاد انتخابات کشور مهم‌ترین اتفاق پیش روی کشور را انتخابات ۱۴۰۰ دانست و اظهار داشت: همچنین انتخابات شوراهای شهر و روستا و میان دوره‌ای خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را پیش رو خواهیم داشت که با مشارکت فراگیر مثل همه انتخابات گذشته برگزار می‌شود.

وی با اشاره به گاه‌شمار انتخابات گفت: در نوزدهم اسفند ماه در تقویم انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت نام‌ها صورت گرفته و هیات های اجرایی شکل می‌گیرد. هم اکنون ما در تقویم انتخابات هستیم و افرادی که می‌خواهند برای این انتخابات ثبت نام کنم باید سوء پیشینه و موارد مورد مدارک مورد نیاز را تهیه کنند.

وی افزود: در تقویم بعدی میان‌دوره‌ای‌ها را داریم که در هشتم فروردین ۱۴۰۰ با تشکیل هیئت های اجرایی این فرآیند شروع خواهد شد.  از بیست و یکم اردیبهشت ماه نیز استارت اجرای انتخابات زده می‌شود. وزارت کشور چند ماه پرکاری را خواهد داشت و مهم این است که بتوانیم یک انتخابات در شان ملت بزرگ ایران برگزار کنیم تا بتوانیم سرنوشت کشور را به افرادی که مردم انتخاب می‌کنند، واگذار کنیم.

عرف در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره چگونگی برگزاری انتخابات در مراحل ثبت‌نام و روز رای‌گیری با توجه به شیوع کرونا، بیان کرد: یکی از مواردی که در همه دنیا مورد تاثیر این بیماری قرار گرفته، نهاد انتخابات است. کشورهای مختلف الگوهای مختلفی را عمل کردند و ما همه الگوها را مطالعه کردیم؛ آن چیزی که تا الان جمع بندی شده، به این صورت است که تلاش می‌شود ثبت نام حضوری صورت نگیرد.  افراد علاقمند به حضور در انتخابات از طریق اپلیکیشن‌هایی که اعلام خواهد شد ثبت نام کنند و نهایتاً برای اینکه در قانون حضور افراد ذکر شده باید تنها برای تطبیق و امضای پرسشنامه نهایی حضور پیدا کنند. 

وی ادامه داد: فرآیند ثبت نام الکترونیک خواهد شد اما موضوع بعدی فرآیند تبلیغات است که تلاش می‌کنیم با کمترین تجمع صورت گیرد. البته پارادوکسی اینجا مطرح است؛ برای اینکه مشارکت افزایش پیدا کند باید افراد جمع شده و گفت‌وگو کنند اما از طرفی همین تجمعات باعث تشدید بیماری خواهد شد، لذا تلاش خواهیم کرد بر اساس پروتکل‌هایی که توسط وزارت بهداشت ابلاغ خواهد شد، کمترین تجمعات را داشته باشیم و تبلیغات به سمت رسانه ملی، مکتوب و فضای مجازی برود و از ظرفیت مان در این زمینه استفاده کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: