کد خبر: ۸۷۷۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
تعداد بازدید: ۶۹۴
مهرداد میناوند شب گذشته در مقابل ویروس کرونا تسلیم شد و از این دنیا رفت.

انسانیت برای ما فوتبالی‌ها بالاتر از آبی و قرمز استبه گزارش خبرداغ ، مهرداد میناوند یک پرسپولیسی تمام عیار بود. برای حمایت و دفاع از تیم محبوبش هیچوقت کوتاه نمی آمد و پرچمدار کل کل و کری خواندن با هواداران استقلال در فضای مجازی و حتی فضای حقیقی بود. کری ها گاه بالا می گرفت، گاه از دایره انصاف و اخلاق هم حتی خارج می شد و تبدیل به دلخوری و ناراحتی می شد. چه آبی ها از مهرداد و چه مهرداد از آبی ها.

 

اساسا فوتبال هم بدون این کری خوانی ها بی معنی است و این را هر کسی که اهل مستطیل سبز و طرفدار یک تیم باشد خوب می داند. اختلافات و درگیری های آبی و قرمز، از دو ستاره آسیایی استقلال تا 6تای 52 پرسپولیس، همه به جای خود محفوظ است اما چیزی که فوتبالی ها طی سالیان اخیر ثابت کرده اند، کنار هم بودن است. بدنه هواداری فوتبال ایران که شاید در یک روز عادی در ورزشگاه یا اینستاگرام، شدید ترین کل کل ها و کری خواندن ها را در قبال یکدیگر انجام دهند، در شرایط بحرانی و در مواقعی که پای انسان دوستی در میان است، همیشه کنار هم ایستاده اند و از رنگ ها دست شسته اند.

 

از روزی که خبر بستری شدن مهرداد میناوند در بیمارستان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا منتشر شد، دیگر تمام آن اختلافات و رنگ ها از میان رفت و دعای تمام اهالی فوتبال، از قرمز تا آبی تا سایر رنگ ها، چیزی جز سلامتی و شفای مهرداد نبود. دعایی که اما به قول مجتبی محرمی درنهایت مستجاب نشد و مهرداد میناوند شب گذشته از میان ما رفت. مهرداد دیگر در بین ما نیست اما فوتبالی ها همه در کنار هم هستند. همه یک بار دیگر نشان دادند که غم از دست دادن ستاره ملی پوشی که سال ها برای این فوتبال زحمت کشیده، غم همه است فارغ از اینکه دوران باشگاهی اش را در کدام تیم سپری کرده. مشابه چنین همبستگی‌ای را در مراسم های مشابه به خوبی دیده بودیم. از ناصر حجازی و منصور پورحیدری آبی ها، تا هادی نوروزی، 24 ابدی قرمزها که همگی طی این سالیان اخیر ما را تنها گذاشتند، با رفتن خود همه جامعه فوتبال را با همه تشتت آرای شان گرد هم جمع کردند و این اتفاقی ارزشمند است.

 

مهرداد امروز در قطعه نام آوران و در کنار دیگر بزرگان فوتبال ایران آرام گرفت. مهردادی که بدرقه کنندگانش پیش از رسیدن پیکرش، بر سر مزار ناصرخان حجازی حاضر شدند و فاتحه ای به روح دروازه بان ابدی آبی ها خواندند تا نشان دهند انسانیت برای فوتبالی ها بالاتر از رنگ ها است. مهردادی که بودنش مظهر شور و نشاط و انرژی فوتبالی ها بود. مهردادی که این ماه های آخر تصمیم گرفته بود بخاطر مردمی که از همه چیز خسته شده اند، دست از کل کل کردن بردارد تا کسی آزرده نشود.مهردادی که حالا دقیقا دو ماه پس از آغاز زندگی مشترکش، به خانه ابدی اش نقل مکان کرد و در زیر خاک سرد آرام گرفت. او که در زمین حتی به دیوید بکام هم باج نداد، این بار با رفتنش همه فوتبالی ها را گرد هم جمع کرد و به همه یادآوری کرد که چقدر این زندگی کوتاه و بی ارزش است. رفتن تلخ و تکان دهنده مهرداد یک بار دیگر بهانه ای شد تا فوتبالی ها نشان دهند که در روزگار سختی،کنار هم هستند و انسانیت برایشان بالاتر از رنگ ها و تیم ها معنا می شود.

روحش شاد و لعنت به کرونا...

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: