کد خبر: ۸۷۶۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
تعداد بازدید: ۱۹۶
استاد علوم سیاسی دانشگاه پنسیلوانیا تاکید کرد که جهان بدون ترامپ و در دوران بایدن نفس راحتی می‌کشد، همانطور که وقتی اوباما جایگزین جورج دبلیو بوش شد، این اتفاق افتاد.

جهان در دوره پساترامپ نفس راحتی می‌کشد/ بایدن روابط آمریکا و جهان را اصلاح می‌کند/تحریم‌ها علیه ایران به تدریج لغو می‌شودبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، ایان لوستیک استاد علوم سیاسی دانشگاه پنسیلوانیا است. حوزه تخصصی وی خاورمیانه است. وی در گفت‌و‌گو با ایلنا به بیان نظرات خود در مورد روابط ایران و آمریکا پرداخت

در دوران بایدن انزوای آمریکا به پایان می‌رسد

بایدن روابط آمریکا و جهان را اصلاح می‌کند

ایان لوستیک در ابتدا در مورد احتمال تغییر در حوزه سیاست خارجی آمریکا با حضور جو بایدن در کاخ سفید گفت: قطعا شاهد تغییر سیاست خارجی آمریکا خواهیم بود و در دوران بایدن انزوای آمریکا پایان خواهد یافت و تلاش سیستماتیک برای تقویت و گسترش اتحادها  و توافق‌ها و حمایت از اقدامات بین‌المللی چندجانبه شکل خواهد گرفت.

از دوران ترامپ جهان از آمریکا کینه دارد

بازگشت به برجام به این زودی میسر نیست

وی با بیان اینکه بایدن می‌تواند روابط آمریکا و جهان را اصلاح کند، گفت: گرچه این اتفاق مدتی طول خواهد کشید، اما شدنی است. ایالات متحده برای اکثر کشورها بسیار مهم است و این بد است که جهان از آمریکا کینه داشته باشد‌ در حالی که در دوره ترامپ چنین بود. بایدن به توافق با ایران نیز باز می‌گردد گرچه این اتفاق به زودی و بلافاصله نخواهد بود .

تحریم‌ها علیه ایران به تدریج لغو می‌شود


این استاد دانشگاه در ادامه خاطرنشان کرد: با حضور بایدن، تحریم‌ها علیه ایران نیز به تدریج لغو می‌شود اگرچه این اتفاق به راحتی نیست اما قطعا تحریم‌ها به تدریج کاهش می‌یابد.
 

مهم‌ترین اتفاق سال گذشته جهان، شکست ترامپ در انتخابات بود

وی در ادامه تصریح کرد: مهم‌ترین اتفاقی که در سال گذشته برای جهان رخ داد، شکست ترامپ در انتخابات آمریکا بود.

اروپا و آمریکا خواهان احیای برجام هستند

این استاد دانشگاه با تاکید بر ضرورت احیای برجام گفت: معتقدم اروپا و دولت ایالات متحده امیدوار هستند که چنین اتفاقی رخ دهد. در ایالات متحده نیروهای سیاسی وجود دارد که با این اتفاق مخالفت خواهند کرد. البته باید به یاد داشته باشیم که حتی وقتی دولت اوباما می‌خواست گوانتانامو را ببندد، برخی از همین نیروهای سیاسی توانستند از وقوع آن جلوگیری کنند. نظر من این است که معامله به شکل مشابه اما نه دقیقا به این شکل تمدید خواهد شد.

جهان پس از ترامپ نفس راحتی می‌کشد

وی هم چنین در مورد جهان پس از ترامپ و دوران بایدن گفت: جهان نفس راحتی می‌کشد ، همانطور که وقتی اوباما جایگزین جورج دبلیو بوش شد، این اتفاق افتاد . اما در این روزها  به دلیل همه‌گیری جهانی کرونا و تمایلات بنیادین ضد دموکراتیک ترامپ‌، این نفس راحت حتی عمیق‌تر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: