کد خبر: ۸۷۶۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
تعداد بازدید: ۳۵۰
وزیر آموزش و پرورش گفت: ۲۵ هزار معلم غیررسمی امسال استخدام می‌شوند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ۲۵ هزار معلم غیررسمی امسال استخدام می‌شوندبه گزارش خبرداغ به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محسن حاجی‌میرزایی در نشستی با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، درباره استخدام معلمان اظهار کرد: ردیف اختصاص‌یافته برای امسال، ۲۵ هزار و ۵۰۰ نفر است که به ترتیب از بالاترین امتیاز جذب شده اند. برای مابقی هم از سازمان اداری استخدامی خواسته‌ایم مجدداً ردیف اختصاص دهند.

وی افزود: پرونده استخدام معلمان غیررسمی، سال آینده بسته می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی درباره میزان استقبال خانواده‌ها از روز‌های ابتدایی بازگشایی مدارس و نحوه نظارت‌ها گفت: هنوز زود است که درباره این تصمیم داوری کنیم. در پایان این هفته یک گزارشی از مجموعه استان‌ها و شهرستان‌ها خواهیم گرفت تا ببینیم وضعیت چگونه بوده است البته خبر‌های پراکنده‌ای از کشور داریم و فعالیت‌های آموزشی در جریان است و برخی خانواده‌ها تمایل داشتند فرزندشان آموزش حضوری ببیند، اما آمارگیری کلی را پایان هفته انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه تاکنون گزارشی از ابتلا به کرونا نداشته‌ایم و اعلام نظر در این باره هم هنوز زود است، افزود: وزارت بهداشت دستورالعملی را ابلاغ کرده و ما موظف به اجرای دقیق آن هستیم و به مدیران مدارس هم تاکید کرده‌ایم که مراقبت لازم را انجام دهند. از خانواده‌ها هم درخواست کردم که خودشان نیز به مدرسه سر بزنند و مطمئن شوند برنامه مراقبت‌های ما چگونه است.

حاجی میرزایی گفت: واریز نشدن حق‌التدریس معلمان را پیگیری می‌کنم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: با نوسازی مدارس فرسوده، آمار این مدارس را امسال ۱۰ درصد کاهش داده‌ایم.

وی تصریح کرد: موضوع واگذاری و غیردولتی شدن مدارس شاهد منتفی است.

حاجی میرزایی درباره حادثه ناشی از صاعقه و رعد و برق و اصابت آن به یک کانکس در کنگرستان که منجر به سوختگی ۳ معلم شد نیز گفت: این یک حادثه بود و ممکن است در هرزمانی و در هرنقطه از کشور چنین حادثه‌ای اتفاق بیفتد. ما اولویت اولمان این است که همه دانش آموزان از امکان آموزش برخوردار باشند حتی اگر در چادر یا کانکس و واحد استیجاری است. در درجه اول باید اطمینان یابیم هیچ دانش آموزی از آموختن محروم نخواهد شد؛ در گام دوم باید برای اصلاح فضای آموزشی اقدام کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: