کد خبر: ۸۷۵۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
تعداد بازدید: ۲۲۷
معاون اداره حمایت‌های کنسولی و قضایی وزارت خارجه گفت: قوه قضائیه می تواند نهادها را ملزم کند تا آموزش و اطلاع رسانی به مسافران ایرانی از کشور مقصد را در دستور کار خود قراردهند.

ضرورت آموزش قوانین به مسافران سفرهای خارجی توسط قوه قضائیهبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، سیدعباس میرقیصری به ضرورت آموزش قوانین به مسافران سفرهای خارجی توسط قوه قضائیه تأکید کرد و گفت: وزارت امور خارجه به منظور راه کارهایی برای کاهش زندانیان ایرانی خارج از کشورتوصیه های لازم را از طریق سایت وزارتخانه اطلاع رسانی و همچنین علاوه بر سایت، اطلاع رسانی هایی نیز در سایت های نمایندگی های خارج از کشور انجام داده است.

معاون اداره حمایت های کنسولی و قضایی وزارت خارجه افزود: بدیهی است که هر ایرانی پیش از سفر به خارج از کشور، باید از قوانین و مقررات کشور مقصد مطلع باشد و توصیه نامه ها را مطالعه کند، اما متأسفانه بسیاری از ایرانیان تمایلی به خواندن توصیه نامه ها ندارند و در نهایت همین عدم آگاهی سبب می شود که در کشور مقصد دچار مشکلات حقوقی شوند.

وی تصریح کرد: یکی از پیشنهادهای ما این است که توصیه نامه ها در زمان صدور ویزا و پیش از پرواز و حتی پس از پرواز در اختیار مسافران قرار داده شود که البته اطلاع رسانی به هنگام پرواز برای مسافران اهمیت ویژه ای دارد.

وی با اشاره به نقش رسانه ها در کاهش زندانیان ایرانی خارج از کشور گفت: رسانه ها می توانند محتوای مناسب را تهیه و در اختیار عموم قرار دهند. چنین محتوایی می تواند نقش بسزایی در کاهش آمار زندانیان ایرانی خارج از کشور داشته باشد.

میرقیصری یادآور شد: وزارت امور خارجه نمی تواند مسافران ایرانی را در استفاده از توصیه نامه ها ملزم کند و یا حتی اجباری برای نهادهای مختلف قرار دهد تا تولید محتوایی داشته باشند.یفه قانونی خود را ترک کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: