کد خبر: ۸۷۵۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲
تعداد بازدید: ۲۰۸
قالیباف در نشست خبری سران قوا خبر داد؛
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه راهبردها، بین قوا هماهنگی و وحدت نظر کامل وجود دارد، گفت: هر سه قوه به دنبال این هستیم که کاهش وابستگی بودجه به نفت را بیشتر از گذشته پیش ببریم.

برگزاری نشست اقتصادی مشترک مجلس و دولت درباره بودجه ۱۴۰۰به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، محمدباقر قالیباف در نشست خبری پس از جلسات سران قوا گفت: خیلی خوشحالم که جلسات سران نسبت به گذشته با فاصله زمانی کمتر برگزار می شود و این جلسات نسبت به جلسات گذشته با نزدیکی و تمرکز بیشتر بر موضوعات مهم و اساسی کشور مورد بحث قرار می گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این مباحث به دو صورت راهبردی و روشی مطرح می شود و اولویت حل مشکلات مردم است؛ امروز نیز تاکید شد که این جلسات با فاصله زمانی کمتر تشکیل شود.

وی یکی از موضوعات مهم امروز جامعه را سند مالی بودجه کشور برشمرد و افزود: در حوزه راهبردها، بین قوا هماهنگی و وحدت نظر کامل وجود دارد و همانطور که رئیس محترم جمهور عنوان کردند، هر سه قوه به دنبال این هستیم که کاهش وابستگی بودجه به نفت را بیشتر از گذشته پیش ببریم.

قالیباف در توضیح کاهش وابستگی به نفت در بودجه ۱۴۰۰ اضافه کرد: این مسئله بدین معنی است که درآمدهای نفتی را صرف هزینه های جاری نکنیم.

وی ادامه داد: آقای رئیس جمهور نیز بر این مسئله تاکید و عنوان کرده بودند که چون ما به سمت کاهش وابستگی به نفت حرکت می کنیم به ما "بارک الله" بگویید؛ من در جلسه امروز به ایشان گفتم و اینجا هم تکرار می کنم که "بارک الله و صدبارک الله"! در این مسیر گام برداریم و این یکی از محورهای مهم و اساسی در اصلاح ساختار بودجه و تورمی است که هر روز افزایش می یابد.

رئیس قوه مقننه کشورمان با بیان اینکه این اهداف در بودجه مشترک است، گفت: ولی اختلاف سلیقه و روشی که به آن دست یابیم، وجود دارد، لذا مقرر شد هفته آتی روسای کمیته های مصرف و درآمد و همچنین رئیس کمیسیون تلفیق نشستی را با ستاد اقتصادی دولت داشته باشند تا در روش ها و اختلاف سلایق فعلی، با وحدت بیشتری مسائل را پیش ببریم.

قالیباف اظهار امیدواری کرد با این روند بتوان بودجه را از کمیسیون تلفیق به صحن ارائه کرد تا این بودجه که در حقیقت سند زندگی مردم و سند مالی دولت است، به گونه ای عمل کند که معیشت و سلامت مردم را به بهترین نحو پیش ببرد.

وی تصریح کرد: در مجلس شورای اسلامی و دولت با نظر رهبر معظم انقلاب در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، اصرار داریم که اولویت را به تولید دهیم تا پیشنهاداتی که در تلفیق به تصویب رسید، پس از رأی در صحن علنی و تایید در شورای نگهبان، مالیات در حوزه تولید کاهش چشمگیری پیدا کند.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان یکی دیگر از مشکلات اقتصاد کشور را دلالی و سوداگری خواند و اضافه کرد: در این بخش شرایط سخت مالیاتی را اعمال خواهیم کرد تا افرادی که در این بازار آشفته پول بی زحمت به دست می آورند، اجازه فرار مالیاتی نداشته باشند.

قالیباف تصریح کرد: در حوزه سلامت نیز باید از مردم تشکر کرد که با همت آنها، تلاشی که براساس طرح شهید سلیمانی در غربالگیری صورت گرفت، زحمات دولت و بسیج، آمار فوتی های کرونا که روزانه بیش از ۴۰۰ نفر بود، دو رقمی شده است و امیدواریم این رقم به صفر برسد.

وی خطاب به مردم اضافه کرد: البته این خواهش را داریم که هنوز این خطر رفع نشده و اگر کمتری توجهی به دلیل کاهش آمار صورت گیرد، احتمال بازگشت این ویروس حتی به صورت جهش یافته از سایر کشورها وجود دارد. طی روزهای اخیر در دنیا ملاحظه شد که این ویروس جهش یافته چه اثری در بخشی از اروپا از خود برجای گذاشت، لذا رعایت این موضوع به ویژه در زمستان اهمیت دارد، تا از این مرحله نیز عبور کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد که بودجه با همراهی دولت و مجلس به گونه ای تدوین شود که بتوانیم در حوزه معیشت، سلامت، محرومت زدایی و جهش تولید به نحوی تدوین شود که سال آینده با کمترین مشکل روبرو باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: