کد خبر: ۸۷۵۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۱
تعداد بازدید: ۱۷۷
سخنگوی وزارت خارجه چین بار دیگر تحریم های ایالات متحده آمریکا علیه ایران را غیر قانونی خواند و آن را محکوم کرد. جائو لی جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در ادامه کنفرانس مطبوعاتی خود در پکن در واکنش به بیانیه وزیر امور خارجه ایالات متحده درباره قرار گرفتن کوبا در لیست کشورهای حامی تروریسم گفت: چین همواره خواهان آن بوده است که جامعه بین المللی باید برای مبارزه با تروریسم همکاری کند، اما قاطعانه مخالف سرکوب به بهانه تروریسم است.

پکن: تحریم های آمریکا علیه ایران اغیر قانونی است و آن را محکوم می کنیم / درباره کوبا نیز قاطعانه مخالف سرکوب به بهانه تروریسم هستیمسخنگوی وزارت خارجه چین بار دیگر تحریم های ایالات متحده آمریکا علیه ایران را غیر قانونی خواند و آن را محکوم کرد.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایرنا، «جائو لیجیان» روز سه شنبه در کنفرانس خبری روزانه در پکن افزود: ایالات متحده بزرگترین عامل بی ثبات کننده جهان است و صلح و امنیت جهانی را تهدید و همکاری چند جانبه را تضعیف می کند.

وی افزود: آمریکا با حمایت گسترده از یک جانبه گرایی، آشکارا از معاهدات و سازمان ها کناره گیری می کند و خودسرانه تهدید به تحریم می کند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین با بیان اینکه آمریکا تاکنون از ده ها کنوانسیون و سازمان بین المللی خارج شده است افزود: چنین رفتارهایی همکاری بین المللی در زمینه های مختلف، نظم و سازوکار بین المللی موجود و صلح، ثبات و امنیت جهانی را به شدت زیر سوال می برد.

جائو در ادامه گفت: دیپلماسی دروغ پمپئو بار دیگر "استاندارد دوگانه آمریکا" را برملا کرده است به طوری که هر آنچه منافع آمریکا را تأمین نکند کنار گذاشته می شود.

این مقام چینی با اشاره تهدیدات مختلف پمپئو علیه چین اطهار کرد: همانطور که بارها و بارها توسط تاریخ و واقعیت ثابت شده است، اقدامات غلطی که باعث انگ زدن و اهانت به چین می شوند به هیچ وجه نمی توانند آمریکا را دوباره بزرگ جلوه دهند، یا قلدری این کشور را توجیه کنند و اعتبار بین المللی آن کمک کنند.

به گفته وی جامعه بین الملل باید چشمهای خود را کاملاً باز نگه دارد تا حق را از نادرست تشخیص دهد و از اجازه دادن به سمپاشی برخی افراد برای از بین بردن همبستگی و همکاری جهانی خودداری کند.

مخالفت قاطعانه با تحریم علیه کوبا

جائو لی جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در ادامه کنفرانس مطبوعاتی خود در پکن در واکنش به بیانیه وزیر امور خارجه ایالات متحده درباره قرار گرفتن کوبا در لیست کشورهای حامی تروریسم گفت: چین همواره خواهان آن بوده است که جامعه بین المللی باید برای مبارزه با تروریسم همکاری کند، اما قاطعانه مخالف سرکوب به بهانه تروریسم است.

وی تاکید کرد: چین معتقد است ایالات متحده باید روابط عادی با کوبا را بر اساس برابری و احترام متقابل توسعه دهد، این به نفع منافع اساسی دو کشور و ملت های دو کشور است و همچنین برای حفظ صلح و ثبات آمریکای لاتین سودمند است.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: