کد خبر: ۸۷۵۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷
تعداد بازدید: ۲۲۱
بادامچیان در اعلام مواضع هفتگی حزب موتلفه اسلامی:
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، گفت: تأکید رهبر انقلاب اسلامی بر اتکاء و شکوفاکردن نسل جوان و دولت جوان حزب اللهی و انقلابی در کنار استفاده از نیروهای تجربه آموخته، راهنمای این است که در انتخابات آینده از همه نیروهای جوان و تجربه آموخته برای دولت آینده استفاده شود.

شورش آمریکا معلول نارضایتی مردم آمریکا از نظام لیبرال کاپیتالیستی استبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در بیان مواضع هفتگی حزب با اشاره به حوادث اخیر کنگره آمریکا، اظهار داشت: شورش اخیر مردم آمریکا و حمله به کنگره بیانگر نارضایتی آنها از نظام لیبرال کاپیتالیستی است و ترامپ معلول این نارضایتی است. و لذا حرکت نیاز به رهبری جدید دارد. وقتی نظام لیبرال کاپیتالیستی آمریکا از برگزاری انتخابات عاجز است، یعنی آمریکا دچار عجز شده و حوادث چهارشنبه در آمریکا نشان داد که نظام حاکمیتی این کشور درحال فروپاشی و افول می باشد.

وی افزود: رییس جمهور آمریکا که در مسئولیت او انتخابات صورت گرفته اصرار دارد که در انتخابات تقلب شده است و بایدن که رییس جمهور منتخب است، حامیان ترامپ را تروریست می نامد و این ماجرا ادامه دارد.

بادامچیان تأکید کرد: تحریم های آمریکا جنایت علیه ملت هاست و با دولتی که علیه ملت ها جنایت می کند، مذاکره مفهومی ندارد. رییس جمهور محترم باید در مواضع خود نسبت به آمریکا با دقت بیشتری اظهارنظر نماید. دولت آمریکا امضا کرده بود به تمام تعهدات خویش درباره برجام عمل نماید. ولی ترامپ از برجام خارج شد و تحریم ها را تشدید کرد. از این رو موضوع برجام و برداشتن تحریم ها دو امر جدای از یکدیگر است. برجام یک قرارداد بود و در قرارداد طرفین باید به تعهدات خود عمل کنند. اگر یک طرف عمل نکند، قرارداد بی اعتبار می شود. جنایت که قرارداد نیست. پس جنایتکار باید محاکمه و مجازات شود و مذاکره با جنایتکار درباره جنایتش عقلانی نیست.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در ادامه اظهار داشت: باتوجه به فرمایشات رهبری، دولت آمریکا که از درمان بیماران خود عاجز است و هر روز بر تعداد مبتلایان و تلفات شهروندانشان افزوده می شود، چگونه می تواند در فکر درمان مردم دیگر کشورها باشد. نباید به دولت هایی که سابقه تأسف باری در کمک های به ظاهر بشردوستانه دارند، اعتماد کرد. واردات واکسن آمریکایی و انگلیسی و حتی فرانسوی که احتمال قوی دارد برای مردم کشور ما خطرآفرین باشد، قطعا باید ممنوع گردد. زیرا عقل و علم حکم می کنند که از احتمال ضرر پرهیز شود.

بادامچیان افزود: با تولید واکسن ایرانی کرونا که افتخاری برای دانشمندان ایرانی است، دولت و همه مسئولان باید در سال «جهش تولید»، تمام توان خویش را برای حمایت از تکامل و تولید این داروی مصونیت بخش به کار گیرند تا این محصول با حمایت دولت به مرحله صادرات و استفاده کشورهای دیگر هم برسد. حزب مؤتلفه اسلامی از دانشمندان و کارشناسان و همه آنها که در زمینه تولید این دارو همت کرده اند، تقدیر و تشکر دارد.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به سخنان معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: وی ادعا کرده سردار شهید سلیمانی که در خط ارزش ها بود، برای رفع حصر یکی از سران فتنه فعالیت می کرد. ملت ما و مسلمانان کشورهای دیگر، مکتب سلیمانی را به خوبی می شناسند و می فهمند و حضور گسترده در بزرگداشت او و شهید ابومهدی مهندس و همراهان آنها، دلیل همین موضوع است. آنها چگونه باور می کنند که سردار دلها و مرد میدان مبارزه با استکبار و فتنه گران در پی رفع مراقبت ها از کسانی باشد که در فتنه ۸۸ موجب شهادت و کشته شدن عده ای شده اند و این مراقبت برای جلوگیری از توطئه هاست.

وی تأکید کرد: اکنون که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و مکتب او محبوب ملت ما شده است، احتمال تحریف و سوء استفاده از آن محبوب دلها فراوان است و با حفظ بصیرت و هوشیاری نباید در دام این تحریف ها افتاد.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سالگرد یوم الله ۱۹ دی با تجلیل از آن قیام آغازگر حرکت میلیونی مردم در حمایت از ولایت اظهار داشت: مردم قم با بصیرت و شجاعت ستودنی، در استفاده از فرصت و تبدیل توطئه تخریب امام خمینی (ره) به فرصت سرنگونی دشمنان اسلام و ولایت، قیامی خدایی و مردمی کردند. ملت ما در سال های گام اول انقلاب بارها و بارها از جمله در یوم الله ۹ دی این بیعت با امامت و ولایت را تجدید و تکرار کرده اند و اکنون نیز در محور ولی امر مسلمین، حضور در صحنه دارند.

وی در ادامه افزود: تأکید رهبر انقلاب اسلامی بر اتکاء و شکوفاکردن نسل جوان و دولت جوان حزب اللهی و انقلابی در کنار استفاده از نیروهای تجربه آموخته، راهنمای این است که در انتخابات آینده از همه نیروهای جوان و تجربه آموخته برای دولت آینده استفاده شود.

بادامچیان با اشاره به بررسی قانون جدید انتخابات در مجلس گفت: تعیین سن ۴۰ تا ۷۰ سال برای داوطلبان ریاست جمهوری صحیح نبود. زیرا مبنا برای تعیین رییس جمهور، توانمندی و لیاقت و توانایی اداره مطلوب دولت است. آیا سلمان فارسی یا اسامه بن زید ۱۹ساله که پیامبر گرامی اسلام (ص) او را در رأس لشکر اسلام قرار داد، یا شهید بهشتی اگر در دوران ما باشند، طبق این پیش نویس می توانند مسئولیت دولت را برعهده بگیرند؟ حداقل نگاه به کشورهای دیگر بشود. آیا آقای ماهاتیر محمد در مالزی یا رؤسای جمهور و رهبران چین جدید شیائو پینگ را منع کرده اند که رییس جمهور بشوند؟

وی افزود: باوجود شورای محترم نگهبان که احراز صلاحیت در توانایی و توانمندی و مدیر و مدبر بودن نامزدهای ریاست جمهوری را برعهده دارد، نیازی به این مواد قانونی که کشور را از رجال سیاسی مذهبی و تجربیات آنها محروم می کند، نیست و سن نمی تواند مبنا برای محروم کردن ملت از توان رجال سیاسی و تجربه آموخته باشد.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی درباره بودجه ۱۴۰۰ نیز گفت: نظر فراکسیون مؤتلفه اسلامی این بود که مجلس، لایحه بودجه تقدیمی را به دولت برای اصلاح آن برگرداند. زیرا دولت به وظیفه و حتی بیانات رییس جمهور در تنظیم بودجه ای صحیح و مفید در آخرین سال دوره مسئولیت خویش عمل نکرده و یک بودجه سیاسی و غیرکارشناسی به مجلس ارائه کرده است. بودجه ای که حتی دولت فعلی را در نیمه اول سال ۱۴۰۰ دچار مشکلات فراوان خواهد کرد. و حالا انتظار دارد که مجلس بودجه بنویسد و به دولت تقدیم نماید که این مبنای قانونی ندارد. اگر قرار است با توافق مجلس و دولت، بودجه سال ۱۴۰۰ تنظیم شود، به نقش اساسی و قانونی دولت کاملا عمل شود تا در آینده دولت بهانه ای نداشته باشد که این بودجه را مجلس به دولت تحمیل کرده است و رعایت قانون اساسی هم بشود که دولت را موظف کرده بودجه را تهیه و به مجلس تسلیم کند.

وی با تقدیر و حمایت از حکم دادگاه عراق درباره ترامپ اظهار داشت: این حکم نشانه عزم ملت عراق در مجازات تروریست هایی است که به دستور ترامپ برخلاف همه موازین بین المللی، میهمانان ایرانی و میزبان های عراقی آنها را ترور کرده اند. امیدواریم که دولت آینده آمریکا ترامپ را برای محاکمه به دادگاه های ایران و عراق تحویل دهد. یا اگر او را به جرم اقدامات تروریستی در داخل آمریکا محاکمه کند، نمایندگان دادگاه های ایران و عراق نیز در آن محاکمه حضور یابند.

بادامچیان با تقدیر و تجلیل از پزشکان و مدافعان سلامت گفت: ضمن تشکر از همه مسئولین و خدمتگزارانی که در کاهش آسیب های کرونا تلاش نمودند، از دولت می خواهیم در ماه های پایانی سال ۹۹ برای همه آنها از جمله کسبه و صاحبان مشاغلی که براثر رعایت اصول بهداشتی کرونا آسیب دیده اند، برنامه حمایتی طراحی و قاطعانه اجرا نماید.

وی در پایان یاد و خاطره شهدای حادثه هواپیمایی اوکراین را به خانواده های آنان تسلیت گفت و صبر و اجر برای آنها مسئلت نمود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: