کد خبر: ۸۷۵۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
تعداد بازدید: ۴۷۸
مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش درباره روند فعالیت مدارس در شهرهای با وضعیت آبی و زرد در سطح کشور توضیحاتی ارائه داد.

چزئیات پیشنهاد آموزش و پرورش برای مناطق آبی و زرد: مدارس زیر ۵۰ دانش آموز بازگشایی شوند / کلاس‌های پایه اول و دوم ابتدایی با حداکثر ۱۰ دانش آموز به صورت حضوری برگزار شود / هنرستان‌ها تا سقف ۱۵ نفر بازگشایی شوند / در مناطق قرمز و نارنجی به روال گذشته، هیچ گونه بازگشایی انجام نشودبه گزارش خبرداغ ، مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش درباره روند فعالیت مدارس در شهرهای با وضعیت آبی و زرد در سطح کشور توضیحاتی ارائه داد.

محمد محسن بیگی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: پیشنهاد بازگشایی مدارس در مناطق زرد و آبی دیروز در ستاد ملی کرونا مطرح و خواسته شده که دستورالعمل آن تدوین شود.

وی افزود: پیشنهاد این بوده که در مناطق آبی فقط مدارس زیر ۵۰ دانش آموز در کشور به صورت حضوری بازگشایی شوند. چون اکثر این مدارس در مناطق دور افتاده و صعب العبور هستند که دسترسی کمتری هم به امکانات و فضای مجازی دارند. همچنین پیشنهاد شده که دانش آموزان پایه اول و دوم ابتدایی فقط در مناطق آبی و زرد با حداکثر ۱۰ دانش آموز به صورت حضوری به مدرسه بروند.

مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: همچنین پیشنهاد شده هنرستان ها که فعالیت های کارگاهی دارند تا سقف ۱۵ نفر در مناطق آبی و زرد بازگشایی شوند و در مناطق قرمز و نارنجی به روال گذشته، بازگشایی انجام نمی شود.

محسن بیگی درباره زمان و نحوه تدوین دستورالعمل بازگشایی در مناطق آبی و زرد گفت: شورای عالی آموزش و پرورش باید این دستورالعمل را تهیه کند. ما شرایط و پروتکل ها را به شورای عالی اعلام کردیم. احتمالا موضوع در جلسه بعدی ستاد کرونا دوباره مطرح و درباره آن تصمیم گیری می شود.

وی افزود: فعلا تا زمانی که ابلاغیه جدیدی صادر شود، مدارس به روال قبل غیرحضوری هستند

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رجمانی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
0
0
بازگشایی در فصل سرما ومحیط بسته کلاس بدون شک باعث افزایش مبتلا ومرگ میر می شود آموزش باید در فصل بهار بصورت محدود باشد
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: