کد خبر: ۸۷۵۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۳
تعداد بازدید: ۵۵۵
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا با بیان اینکه برای سال 1400 پیشنهاد داده‌ایم که دولت به جای مطالبات قرارگاه، دارایی‌هایش را به قرارگاه واگذار کند، گفت: قرار بر این شد که با توجه به اینکه چه واگذاری‌هایی در سال آینده انجام می شود، قرارگاه لیستی را تهیه کند که بر اساس نیازهای خود فهرستی را تهیه کردیم که به کدام اموال دولت نیاز داریم.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا سپاه: دولت به جای مطالبات، دارایی‌هایش را به قرارگاه واگذار کندبه گزارش خبرداغ ، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا با بیان اینکه برای سال 1400 پیشنهاد داده‌ایم که دولت به جای مطالبات قرارگاه، دارایی‌هایش را به قرارگاه واگذار کند، گفت: قرار بر این شد که با توجه به اینکه چه واگذاری‌هایی در سال آینده انجام می شود، قرارگاه لیستی را تهیه کند که بر اساس نیازهای خود فهرستی را تهیه کردیم که به کدام اموال دولت نیاز داریم.

سردار سعید محمد در گفت‌وگو با ایلنا، درباره موضوعات مطرح شده درباره احیای جهاد سازندگی و فعالیت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در قالب این ساختار اظهار داشت: از وقتی که جهاد سازندگی با یک تدبیر اشتباه از سیستم و نظام کشور حذف شد روستاها و مناطق کمتر برخوردار متولی ندارند و هیچ کسی به فکر مردم روستا نشین نیست و همین روند باعث افزایش مهاجرت از روستا به شهرها شده‌است، برای اینکه روند مهاجرت معکوس شود باید خدمات رسانی به روستاها را افزایش دهیم که انجام این اقدامات سازمان و ساختار می‌خواهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر توسعه روستایی متولی ندارد، ادامه داد: شاید برخی از دستگاه‌ها در حوزه‌های خاص ورود کرده‌اند و اقداماتی را انجام می‌دهند اما چون هدفمند و نظام‌مند نیست به همین دلیل مردم روستاها نمی‌توانند از آن بهره‌ای ببرند.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا افزود:‌ مباحث مبنی بر احیای مجدد وزارت جهاد سازندگی مطرح شد اما احیای یک وزارتخانه زمانبر و نیاز به هزینه‌، نیرو و امکانات زیاد دارد اما قرارگاه آماده است و ساختار و تجهیزات را در اختیار دارد.

محمد گفت:‌ قصد ما این نیست که قرارگاه خاتم‌الانبیا را به وزارتخانه تبدیل کنیم اما وظایف جهاد سازندگی را قبول می‌کنیم و می‌توانیم جای خالی جهاد سازندگی را پر کنیم.

وی ادامه داد:‌‌ کما اینکه در حال حاضر هم قرارگاه این وظایف را انجام می دهد اما بودجه‌ای که قرار بود به راه‌اندازی مجموعه جدید و احیای وزارت جهاد سازندگی تعلق بگیرد، در اختیار قرارگاه گذاشته شود و با توجه به تجهیزات و امکانات قرارگاه که در همه کشور پهن شده، آمادگی انجام این وظایف را داریم.

فرماندگاه قرار گاه خاتم الانبیا درباره سهم قرارگاه در پروژه‌های عمرانی گفت: قرارگاه دو بودجه عمرانی و غیرعمرانی دارد در بودجه عمرانی عدد بسیار شفاف است اما میزان بودجه قرارگاه در بخش غیرعمرانی عدد مشخص نیست. سهم قرارگاه در بودجه عمرانی به طور مشخص 3.5 تا 4 درصد است بنابراین در بخش عمرانی هم می‌توان گفت سهم قرارگاه نزدیک به این اعداد است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا تاکید کرد: سالانه 10 هزار میلیارد تومان از خزانه دولت پول دریافت می‌کنیم که البته همه آن به شکل نقد نیست از این عدد 3 هزار میلیارد تومان به پروژه های عمرانی اختصاص دارد و حدود 7 هزار میلیارد تومان هم متعلق به پروژه‌های غیرعمرانی و شهرداری‌ها است.

محمد افزود: اما اینکه فعالیت‌های قرارگاه به چشم  می آید و در سطح کشور در حال انجام پروژه است به این دلیل بوده که شرایط سختی در کشور حاکم شده و شرکت‌های بخش خصوصی اگر از دولت پول دریافت نکنند نمی‌توانند فعالیت داشته باشند و متوقف می‌شوند و برای این شرکت ها نمی‌صرفد که از سود خود صرفه نظر کنند یا تسهیلات یا دارایی دریافت کنند بنابراین معمولا وارد این ریسک ها نمی‌شوند.         

وی در پاسخ به این سوال که آیا اموال دولت با طلب های قرارگاه تهاتر می‌شود، گفت: استفاده از اموال دولتی در بودجه سال 99 ذکر شد اما نه اینکه به عنوان تهاتر با مطالبات قرارگاه باشد. قرار بر اینکه دولت اموال خود را بفروشد و با درآمد حاصل از آن بدهی خود را تسویه کند.

قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا تاکید کرد: برای سال 1400 پیشنهاد داده‌ایم که دولت به جای مطالبات قرارگاه، دارایی‌هایش را به قرارگاه واگذار کند. در دو دولت قبل سابقه این نوع همکاری‌ها وجود دارد و دولت در آن زمان به جای بدهی، نیروگاه سبلان، بخشی از فولاد خوزستان و مخابرات را به قرارگاه واگذار کرد که برای همان مجموعه ارزش افزوده ایجاد کردیم.

وی گفت: قرار بر این شد که با توجه به اینکه چه واگذاری‌هایی در سال آینده انجام می شود، قرارگاه لیستی را تهیه کند که بر اساس نیازهای خود فهرستی را تهیه کردیم که به کدام اموال دولت نیاز داریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: