کد خبر: ۸۷۴۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
تعداد بازدید: ۱۱۳۶
این اعتقاد خیلی هم بی‌راه نیست؛ چرا که وقتی لذت رابطه زناشویی نادیده گرفته می‌شود، ازدواج شروع به خراب شدن می‌کند.

حقایق جذابی که باید بدانید تا رابطه زناشویی لذت بخشی را تجربه کنید!رابطه جنسی در ازدواج، نوعی پیوند جسمی و عاطفی است که باعث ایجاد لذت و صمیمیت و تولید مثل می‌شود. زن و شوهر‌هایی که از لذت رابطه زناشویی بی‌بهره‌اند، اغلب به مشکل برمی‌خورند.

به گزارش خبرداغ به نقل از شفاآنلاین:بیایید با یک داستان شروع کنیم. زن و شوهری بودند که به دلایلی از هم فاصله گرفته بودند و احساس می‌کردند دیگر زندگی متاهلی برای آن‌ها معنا ندارد. در نهایت تصمیم گرفتند آخرین تلاش خود را برای حفظ ازدواج‌شان به کار بگیرند. آن‌ها چالشی 30 روزه را با هم شروع کردند. در این چالش باید متعهد می‌شدند که هر روز به مدت 1 ماه، با هم رابطه جنسی برقرار کنند. در پایان ماه، ازدواج آن‌ها قوی‌تر شد و دوباره با هم صمیمی شدند. تصمیمی که گرفته بودند، زندگی متاهلیشان را دگرگون کرد و آن‌ها را دوباره به هم بازگرداند. حالا آن‌ها می‌دانند با این که لذت رابطه زناشویی برای داشتن ازدواج موفق کافی نیست اما بدون وجود آن هم نمی‌توان ازدواج موفقی داشت.

درمان مشکلات زناشویی را بخوانید.

برای لذت رابطه زناشویی باید طرز فکر درستی داشته باشید تا بتوانید عادت‌های درستی را در خود پرورش دهید. حقایقی که در ادامه می‌خوانید، همه‌ی ماجرا نیست اما برای شروع کافی است! این حقایق را در زندگی زناشویی خود اعمال کنید تا بتوانید لذت رابطه زناشویی را بچشید!

 

بیشتر با همسر خود رابطه برقرار کنید
زوج‌های سالم رابطه‌ جنسی را در اولویت قرار می‌دهند. بعضی از افراد معتقدند بسیاری از بحث و جدل‌های زندگی متاهلی، از سرخوردگی جنسی زن و شوهر ناشی می‌شود. این اعتقاد خیلی هم بی‌راه نیست؛ چرا که وقتی لذت رابطه زناشویی نادیده گرفته می‌شود، ازدواج شروع به خراب شدن می‌کند. (حتی وقتی که به نظر می‌رسد سایر جنبه‌های ازدواج سر جای خودش است.) پس رابطه جنسی، ازدواج را مستحکم‌تر می‌کند.

ارتباط بین استرس و رابطه جنسی در زن و مرد، کمی متفاوت است
بیش‌تر مردان رابطه جنسی را نوعی تسکین استرس می‌دانند، اما بیش‌تر زنان برای این که حس برقراری رابطه جنسی را داشته باشند، نیاز دارند قبل آن استرس‌شان برطرف شده باشد. این تفاوت‌ها دلایل عصبی دارند. زن و شوهر باید با نیازها و خواسته‌های یکدیگر هماهنگ باشند و برای هم تا حد معقول فداکاری کنند. زن و مرد با وجود شباهت‌های بسیاری که به هم دارند، هنوز در خیلی از مسائل به طرز متفاوتی فکر و عمل می‌کنند. اصلاً بهتر است بگوییم همه‌ی آدم‌ها با هم فرق می‌کنند و هر شخص دیدگاه خودش را دارد. پس سعی کنید همدیگر را بشناسید. با حدس و گمان پیش نروید. برای آشنایی با خواسته‌های همدیگر وقت بگذارید و در مسائل مربوط به تختخواب هم با یکدیگر به تفاهم برسید. کاهش استرس در رابطه زناشویی را هم بخوانید.

عشق‌بازی فقط مخصوص شب نیست
عشق‌بازی فقط مخصوص زمانی نیست که قرار است 5 دقیقه بعدش رابطه داشته باشید. عشق‌بازی باید از لحظه‌ای که صبح بیدار می‌شوید شروع شود. هر پیامک، هر در آغوش گرفتن، هر کمک کردن، هر تماس تلفنی، هر چشمک زدن، هر بوسه، هر «دوستت دارم» و هر نوع تعامل با همسرتان، فرصتی برای ایجاد ارتباط و صمیمیتی است که می‌تواند لذت رابطه زناشویی را دوچندان کند.

آقایان، اگر می‌خواهید لذت رابطه زناشویی را تجربه کنید، در انجام کارهای خانه به همسرتان کمک کنید
بیش‌تر مردان بصری هستند و مثلاً دیدن همسرشان در لباس زیر کافی است تا فوراً برای رابطه جنسی آماده شوند. اما روند تحریک شدن در بیش‌تر زنان پیچیده‌تر از مردان است. مسلماً زنان هم دوست دارند همسرشان آراسته و خوب به نظر برسد، اما هم‌چنین دوست دارند لیست کارهایی که باید انجام دهند در ذهن‌شان سبک شود تا بتوانند بیش‌تر تمرکز کنند. مردان می‎توانند با انجام برخی از کارهای خانه، به همسرشان کمک کنند. زن و شوهر در خانه‌ی مشترک زندگی می‌کنند، پس کارهای خانه هم باید بین آن‌ها تقسیم شود. مطمئن باشید اگر همسرتان شما را در حال ظرف شستن یا تمیزکاری ببیند، در چشمش بسیار جذاب به نظر می‌رسید.


انتظارات و فانتزی‌های جنسی خود را به هم بگویید
اکثر افراد انتظارات جنسی خود را به طور کامل با همسرشان در میان نمی‌گذارند. در صورتی که شفاف صحبت کردن درباره‌ی رابطه جنسی می‌تواند پیشرفت خوبی در رابطه زناشویی شما ایجاد کند. بگذارید نام این مخفی‌کاری‌ها را «اسرار جنسی» بگذاریم. برخی از این اسرار مربوط به آسیب‌های گذشته هستند و برخی دیگر ممکن است ریشه در انتخاب‌های فرد داشته باشند. هم‌چنین بعضی از این رازها می‌توانند از تخیلاتی ناشی شوند که فرد از ترس طرد یا قضاوت شدن، نمی‌تواند با صدای بلند بگوید. نکته‌ی ماجرا این است که شما باید بتوانید درباره‌ی تمام این موارد با همسر خود صحبت کنید. رازداری دشمن صمیمیت است. پس اگر میخواهید در داخل و خارج از اتاق خواب به همسرتان نزدیک‌تر شوید، حرف دل‌تان را به او بگویید و او را هم به انجام این کار تشویق کنید.

نه تنها از نظر جسمی، بلکه از نظر ذهنی هم باید تک‌همسر باشید
افراد بسیاری معتقدند که تنها راه دوام ازدواج، تک‌همسری است. رفع نیازهای جنسی خود را هیچ جایی به جز آغوش همسرتان ندانید. زوج‌هایی که پورن می‌بینند، رفته رفته در ذهن‌شان تصورات غیرواقعی و بیش از حد نسبت به همسر خود پیدا می‌کنند. از طرفی آوردن شخص سوم به رختخواب یا ذهن‌ شما، پاکی ازدواج را زیر سوال می‌برد. زندگی جنسی شما با زندگی فکری شما شروع می‌شود. پس افکار و تخیلات خود را معطوف به همسرتان نگه دارید تا لذت رابطه زناشویی را به خوبی تجربه کنید.

رابطه جنسی بهتر با رابطه‌ی بهتر در زمینه‌های غیرجنسی شروع می‌شود
به طور کلی هر چقدر با همسر خود صمیمی‌تر شوید، رابطه‌ زناشوییتان بهتر می‌شود. پس در طول روز با یکدیگر صحبت کنید و حرف‌های عاشقانه بزنید. وقتی در جنبه‌های مختلف زندگی کمک‌دست هم باشید، رابطه جنسی بهتری را هم تجربه می‌کنید.

از رابطه جنسی به عنوان اهرم فشار استفاده نکنید
بعضی از افراد عادت دارند از رابطه جنسی به عنوان راهی برای پاداش دادن یا مجازات همسر خود استفاده کنند. با گذشت زمان، این کار رابطه زناشویی را بی‌ارزش می‌کند و باعث رنجش همسرتان می‌شود. هم‌چنین اعتماد و صمیمیت در ازدواج را از بین می‌برد. پس هرگز از رابطه جنسی به عنوان اهرم فشار، کنترل، پاداش یا مجازات استفاده نکنید. و رابطه زناشویی را هدیه‌ای مقدس بدانید که باید با هم آزادانه از آن لذت ببرید.

بچه‌داری نباید باعث شود از لذت رابطه زناشویی غافل شوید
مسلماً تربیت و نگهداری از فرزندان، چالش‌های بسیاری را در ازدواج به همراه دارد. اولویت‌بندی زندگی جنسی در چنین شرایطی، مدیریت زمان و برنامه‌ریزی بیش‌تری می‌طلبد. اما ارزش تلاش کردن را هم دارد! در واقع یکی از بهترین هدیه‌هایی که می‌توانید به فرزندان خود بدهید، امنیت ناشی از دیدن پدر و مادرشان در رابطه‌ای متعهدانه و محبت‌آمیز با یکدیگر است. البته بدیهی است که باید حد و مرزهایی را تعیین کنید و جلوی بچه‌ها مواظب باشید. اما منظور این است که با همسر خود مهربان باشید تا بچه‌ها نیز مهربانی در ازدواج را از شما یاد بگیرند.


رابطه جنسی باید سرگرم‌کننده باشد، پس از آن لذت ببرید! لذت رابطه زناشویی باعث می‌شود استرس‌تان کم‌تر ‌شود، بیش‌تر بخندید و دید مثبت‎‌تری به زندگی مشترک داشته باشید. قدرت آن را دست کم نگیرید و از آن برای بهبود ازدواج خود کمک بگیرید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: