کد خبر: ۸۷۴۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲
تعداد بازدید: ۱۵۲
رییس‌جمهوری در هیات دولت دوقطبی‌های ایجاد شده در کشور را به مصلحت به کشور، درست و واقعی ندانست و عنوان کرد: نباید ذهن جامعه را به این دو قطبی‌ها مشغول کنیم. این دوقطبی‌ها ناصحیح و کاذب است. یکی می‌گوید نفت را کم بفروشیم و یکی می‌گوید زیاد بفروشیم. نفت‌مان را باید تولید و بعد در حداکثر ممکن صادر کنیم و این حق ماست.

روحانی: ذهن جامعه را با دوقطبی‌های کاذب مشغول نکنیم / یکی می‌گوید نفت را کم بفروشیم و یکی می‌گوید زیاد بفروشیم / می‌گویید به جای آنکه حق‌مان را پس بگیریم، پس نگیریم؟ / دولت نفت را می‌فروشد و به صهیونیستها سیلی می‌زند مجلس باید بگوید بارک‌الله / معنی اوراق یعنی قرض گرفتن؛ از مردم قرض گرفتیم، با سود به آنها پس می دهیمرییس‌جمهوری در هیات دولت دوقطبی‌های ایجاد شده در کشور را به مصلحت به کشور، درست و واقعی ندانست و عنوان کرد: نباید ذهن جامعه را به این دو قطبی‌ها مشغول کنیم. این دوقطبی‌ها ناصحیح و کاذب است. یکی می‌گوید نفت را کم بفروشیم و یکی می‌گوید زیاد بفروشیم. نفت‌مان را باید تولید و بعد در حداکثر ممکن صادر کنیم و این حق ماست.

به گزارش خبرداغ به نقل از «انتخاب»، روحانی اضافه کرد: می‌گویید به جای آنکه حق‌مان را پس بگیریم، پس نگیریم. اگر الان بتوانیم، می‌گویم این کار بکنیم. هر وقت وزیر نفت بگوید دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه می‌توانیم صادر کنیم، ما آماده‌ایم. بعد می‌گویند پول نفت در بودجه خرج نشود. این حرف درست است ولی لغت آن غلط است.

وی گفت: نفت را حتی‌الامکان نباید در بودجه جاری استفاده کرد. نفت را باید فروخت و سرمایه‌گذاری کرد. مقداری در صندوق می‌رود. مقداری باید در صنعت نفت سرمایه‌گذاری شود که مقداری عقب است و این صنعت نیازمند سرمایه‌گذاری و نشاط است.

روحانی به بودجه عمرانی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: اگر بودجه عمرانی باید انجام شود، چرا ۵۰ هزار میلیارد تومان؟ چرا ۱۰۰ هزار میلیارد، ۲۰۰ هزار میلیارد و ۳۰۰ هزار میلیارد تومان نگذاریم؟ تاکنون ۶۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای بودجه عمرانی پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۰ درصد رشد داشته است.

او گفت: معنی اوراق یعنی قرض گرفتن؛ از مردم قرض گرفتیم با سود به آنها پس می دهیم. دولت نفت را می‌فروشد و به صهیونیستها سیلی می‌زند مجلس باید بگوید بارک‌الله.

وی با اشاره به آمار بودجه عمرانی 9 ماهه ابتدای امسال یادآور شد: در این مدت 61 هزار و 400 میلیارد تومان پول برای بودجه عمرانی پرداخت شده که نسبت به پارسال 70 درصد رشد داشته، آنها که می گویند دولت مدیریتش را نشان بدهد، از این بهتر؟ در این دوران جنگ اقتصادی حتی یک روز حقوق هیچ کارمندی دیر پرداخت نشده، ما روزی را که بالاترین پول نفت را داشتیم یادمان نرفته که حقوق کارمندان 5 روز و 10 روز به تاخیر می افتاد.

روحانی همچنین به سایر اقدامات دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: اوراق در کشور ما ارزشی نداشت اما ما آن را به جایگاه واقعی اش رساندیم. امروز اوراق مانند پول است و همانقدر ارزش دارد. اوراق دولتی در همان روز سود و اصلش پرداخت می شود و یک روز نگذاشته ایم تاخیر داشته باشد. اینها کارهای اساسی و بزرگ دولت بوده که کمتر از آن صحبت می شود.

وی افزود: ما چیزی به اسم اوراق را جایگزین پول نقد کردیم و معنی آن در گرفتن از مردم و بازگرداندن به مردم با سود است. ما به جای اینکه برویم از بانک مرکزی استقراض کنیم. ما یک قران هم از بانک مرکزی نگرفتیم و فقط یک مقدار پولی است که به طور معمول در بودجه می آید و آخر سال تسویه می شود که اینها به معنی استقراض نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: