کد خبر: ۸۷۳۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
تعداد بازدید: ۲۲۴
رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) گفت: امسال تعداد ٨١ هزار و ۵٠٨ داوطلب برای شرکت در آزمون وکالت ثبت نام کرده‌اند و این آزمون ٢٢ اسفند ماه برگزار می شود.

آزمون وکالت امسال ۲۲ اسفندماه با حضور بیش از ۸۱ هزار داوطلب برگزار می‌شودبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا : رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) گفت: امسال تعداد ٨١ هزار و ۵٠٨ داوطلب برای شرکت در آزمون وکالت ثبت نام کرده‌اند و این آزمون ٢٢ اسفند ماه برگزار می شود.

جعفر کوشا روز دوشنبه در نشست خبری ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه و سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی افزود: امیدوارم در این ایام بتوانیم پاسدار ارزش‌های اسلامی باشیم و بتوانیم با دفاع خوب از شهادت ایشان پاسداری کنیم.
وی ادامه داد: آزمون وکالت قرار بود ٢٨ آذر ماه برگزار شود اما به دلیل شرایط کرونایی به تعویق افتاد.
کوشا اظهار داشت: همه تلاش کانون‌های وکلا این است که آزمون در بهترین و سالم ترین شرایط ممکن برگزار شود و متولی برگزاری آزمون وکالت سازمان سنجش آموزش کشور است.
وی خاطرنشان کرد: هر سال کمیته تعیین ظرفیت متشکل از روسای کانون‌های هر استان، رئیس دادگستری استان و رئیس دادگاه استان با توجه به امکانات و ضوابط تعیین می شود.
کوشا گفت: دغدغه ما افزایش ظرفیت متناسب با امکانات است و شرایط باید منطقی باشد تا وکیل باسواد و مجرب بتواند از حقوق موکلان دفاع کند.
رئیس اتحادیه سراسری کانون ‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) با اشاره به تعامل با قوای سه گانه افزود: مهمترین قوه برای تعامل با وکلا، قوه قضاییه است و اشتراکاتی با قوه قضاییه داریم و البته همیشه گله مند هستیم و همواره همکاری آنها با ما خیلی روشن نیست.
کوشا درباره اشتراکات وکلا با قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه مستقل است و ما هم مستقل هستیم؛ همانگونه که قضات، دادگاه و قوه قضاییه باید مستقل باشند، وکیل هم باید مستقل باشد. 
وی ادامه داد: استقلال به معنای دفاع از حقوق مردم است و ما هیچ گاه مسأله استقلال را با هیچ طریقی معامله نمی‌کنیم و خط قرمز ما استقلال است.
رئیس اتحادیه سراسری کانون ‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) اضافه کرد: نکته دیگر اشتراک در موضوع دفاع است. قوه قضاییه می‌خواهد از حقوق عامه دفاع کند و حقوق دفاعی وکیل هم باید مورد احترام قرار گیرد.
کوشا درباره نظارت بر وکلا گفت: یکی دیگر از وجه اشتراکات قوه قضاییه و وکلا، ضرورت نظارت بر وکلا است و همواره در ارکان نهاد وکالت نظارت از طریق کمیسیون های نظارت و دادسرای انتظامی وکلا اعمال می شود بنابراین دغدغه نظارت مشترک است اما وکلا، خودانتظامی و خودنظارتی را قبول داریم و از قوه قضاییه خواهش داریم به جای ایجاد تشکیلات در قوه قضاییه برای نظارت بر  وکلا، نهاد وکالت را برای نظارت پشتیبانی، حمایت و تشویق کنند زیرا شأن خود را می دانیم و با وکلای متخلف برخورد می کنیم.
 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: