کد خبر: ۸۷۳۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳
تعداد بازدید: ۱۴۵
حضرت آیت الله سبحانی به پرسشی درباره «عدم هتک و تکفیر مسلمانان» پاسخ داده اند.

آیت الله سبحانی: شیعه و سنی حق تکفیر یکدیگر را ندارند / مسلمانان بیدار باشند و یکدیگر را تحمّل کنندحضرت آیت الله سبحانی به پرسشی درباره «عدم هتک و تکفیر مسلمانان» پاسخ داده اند.

به گزارش خبرداغ به نقل از  شفقنا ، متن پرسش و پاسخ که در جلد شماره:۳ – صفحه شماره : ۲۳ استفتائات اعتقادی ایشان آمده، به این شرح است:

سؤال . با توجه به هتک و تکفیر در شبکه هاى منتسب به شیعه و سنّى در شرایط فعلى که طرح هاى فراوانى براى ایجاد شکاف و تنش و خونریزى در بلاد مسلمین در جریان است، وظیفه مسلمانان چیست؟

بسمه تعالى: در شرایط کنونى که دولت هاى استکبار کمر بر ضد اسلام بسته اند پیوسته مى خواهند از طریق ایجاد اختلاف بین فِرَق و روشن کردن آتش جنگ میان آنان به مقصد خود برسند، باید مسلمانان بیدار باشند و یکدیگر را تحمّل کنند، زیرا مشترکات میان همگان بیش از موارد اختلاف است و در موارد اختلاف نباید سخن ناسزا بگویند بلکه با منطق و برهان به صورت برادرانه سخن بگویند. ضمناً هیچ کدام از این دو فرقه حق تکفیر دیگرى را ندارد، زیرا ملاک ایمان در اسلام پذیرش سه چیز است: ۱. توحید، ۲. نبوت پیامبر(صلى الله علیه وآله)، ۳. معاد روز قیامت و همه فرق اسلامى در این سه اصل وحدت نظر دارند.والله العالم

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: