کد خبر: ۸۷۲۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
تعداد بازدید: ۲۳۹
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه در مجلس شورای اسلامی، گفت: ایران اسلامی شنوای این حرف نیست. بدان معنا که این حرف خیلی نگران کننده نیست و از نظر ما این حرف بیشتر برای آقای اردوغان و ترکیه و جمهوری آذربایجان مصرف داخلی دارد. این حرف‌های اردوغان در قالب همان رویکردی است که سالهاست در ترکیه شروع شده و شاید در جمهوری آذربایجان تاثیرگذار باشد ولی برای مردم ایران و ایران اسلامی تاثیری ندارد.

ابراهیم عزیزی، نماینده مجلس: اظهارات اردوغان نگران کننده نبود؛ فقط یک شعر خواند!به گزارش خبرداغ ، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه در مجلس شورای اسلامی، گفت: ایران اسلامی شنوای این حرف نیست. بدان معنا که این حرف خیلی نگران کننده نیست و از نظر ما این حرف بیشتر برای آقای اردوغان و ترکیه و جمهوری آذربایجان مصرف داخلی دارد. این حرف‌های اردوغان در قالب همان رویکردی است که سالهاست در ترکیه شروع شده و شاید در جمهوری آذربایجان تاثیرگذار باشد ولی برای مردم ایران و ایران اسلامی تاثیری ندارد.

ابراهیم عزیزی در گفت‌وگو با «انتخاب» در واکنش به اظهارات جنجالی رجیب طیب اردوغان، گفت: من اعتقادم بر این است که اظهارات اردوغان را بیشتر از یک شعر ندانیم. آقای اردوغان یک شعری خوانده است و آن را یک شعر بیشتر ندانیم. اگر دستگاه دیپلماسی مقتدرانه عمل کند و از انفعال خارج شودکسی جرات کوچکترین اقدام و کلام را ندارد. اردوغان هم باید توجه کند که با ایرانی از مردان و زنان شجاع و برخاسته از اعتقادات دینی مواجه است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارتخانه امورخارجه باید بیشتر از احضار سفیر اقدام می‌کرد، افزود: کشورهای همسایه بدانند که هرگز رویاهایشان علیه ایران محقق نخواهد شد. به ویژه آنکه جغرافیای ایران همیشه از یک انسجام و وحدت برخوردار است. مردم و اقوام ایران مثل همان مثال آب و روغن هستند که اگرچه در ظاهر از هم جدا بوده و جداکردن آن‌ها از هم بسیار سخت است. البته برخی خیال آن دارند که می‌توانند از این تنوع اقدام و مذاهب سواستفاده کنند ولی تاریخ و سابقه ایران اسلامی نشان داده همه اقوام و مردم در دفاع از یکپارچگی کشور، یکی هستند.

معاون سابق استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه حرف‌های اردوغان را نباید بیشتر از یک شعر تصور کرد، گفت: ایران اسلامی شنوای این حرف نیست. بدان معنا که این حرف خیلی نگران کننده نیست و از نظر ما این حرف بیشتر برای آقای اردوغان و ترکیه و جمهوری آذربایجان مصرف داخلی دارد. این حرف‌های اردوغان در قالب همان رویکردی است که سالهاست در ترکیه شروع شده و شاید در جمهوری آذربایجان تاثیرگذار باشد ولی برای مردم ایران و ایران اسلامی تاثیری ندارد.

وی در پایان تصریح کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه در مجلس در اولین فرصت به این موضوع ورود خواهد کرد و این موضوع را بررسی می‌کند تا نمایندگان مجلس یک موضع و واکنش مشخص نسبت به آن نشان دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: