کد خبر: ۸۷۲۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
تعداد بازدید: ۱۲۳
رئیس جمهور ایران در آئین بهره برداری از راه آهن خواف هرات با اشاره به روابط دیریه و عمیق دو کشور، ثبات، امنیت و توسعه افغانستان را توسعه ایران و منطقه دانست.

ثبات و توسعه افغانستان ثبات و امنیت ایران و منطقه استبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، "حسن روحانی" رئیس جمهور ایران در آئین بهره برداری راه آهن هرات_خواف با خطاب دادن "محمد اشرف غنی" رئیس جمهور و مردم افغانستان اظهار داشت:‌ امروز یک روز تاریخی و به یاد ماندنی برای تاریخ دو کشور بزرگ ایران و افغانستان است. یادمان خواهد ماند ۲۰ آذر ،۱۳۹۹ ۱۰ دسامبر ۲۰۲۰، 24 ربیع الثانی ۱۴۴۲، تاریخ اتصال دو سرزمین دوست از طریق راه آهن با اعدادی است که برای ما ایرانی ها با میمنت و مبارکی همراه‌اند. ما ۲۰ را عنوان نمره عالی و خوب در نظر می‌گیریم، امروز ۲۰ آذرماه و همچنین دسامبر ۲۰۲۰ است.

وی خطاب به اشرف غنی گفت: آقای رئیس جمهور روابط دو کشور نه تنها بر اساس هم‌زبانی بلکه بر اساس هم‌دلی هم هست چرا که «همدلی از همزبانی خوش تر است» از آن مهم‌تر ما دارای «هم سرنوشتی» هستیم ثبات، امنیت و توسعه منطقه‌ای ثبات شما، ثبات ایران و ثبات همه منطقه است.

رئیس جمهور ایران بیان کرد: رئیس جمهور و ملت افغانستان، ریشه ما در فرهنگ، تاریخ و زبان است، آن هم نه امروز بلکه از هزاران سال پیش؛ البته همسایگی ما یک انتخاب نیست، یک تقدیر و سرنوشت تاریخی است. اما بهره مندی ما از مزایای یکدیگر به اراده ما بستگی دارد. اراده دولت و ملت ایران این است که دو کشور از همه نعماتی که امکان پذیر است، به نفع یکدیگر بهره‌برداری و استفاده کنند.

ادامه دارد...

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: